Η Νέα Αριστερά για Ταχιάο, Μουτζούρη και τη νότια παράκαμψη Μυτιλήνης
Έχουν απορριφθεί από το ΣτΕ οι ενστάσεις των παρόδιων ιδιοκτητών, αναφέρει ανακοίνωση του κόμματος.
Δημοσίευση 3/2/2025

Την άμεση δημοπράτηση του έργου της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης ζητά η Οργάνωση Λέσβου της Νέας Αριστεράς. Σε μια σύντομη αλλά ουσιαστική παρέμβασή της, κατηγορεί την κυβέρνηση ως υπεύθυνη για το μέχρι σήμερα «βάλτωμα» του έργου. Παράλληλα, επικρίνει τον Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη, χαρακτηρίζοντάς τον ως «αυτόκλητο υπερασπιστή των θιγόμενων ιδιοκτητών». Η Οργάνωση τονίζει ότι η χάραξη του δρόμου έχει κριθεί τελεσίδικα από το Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν θα πρέπει, σε καμία περίπτωση, να αλλάξει.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:
«Η, κατόπιν αναβολής, επικείμενη επίσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών για αυτοψία στο έργο της Νότιας Παράκαμψης γίνεται στην πραγματικότητα μετά από στασιμότητα ετών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου θα πραγματοποιηθεί αυτοψία στην χάραξη της Νότιας Παράκαμψης με τον Υφυπουργό, και τον Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη. Αλλά τι έρχεται να κάνει ο κ Ταχιάος στη Μυτιλήνη;
Η αυτοψία πραγματοποιείται μετά την σύσκεψη που προκάλεσε ο Περιφερειάρχης τον περασμένο Δεκέμβριο στο Υπουργείο Υποδομών, παρουσία του Βουλευτή Λέσβου Χαράλαμπου Αθανασίου και του Δημάρχου Μυτιλήνης Παναγιώτη Χριστόφα, όπου και έθεσε τα προβλήματα που υφίστανται σε σημεία της προ αρκετών ετών μελέτης.
Να θυμίσουμε ότι μετά από παλινωδίες πολλών ετών και μετά από τις πρωτοβουλίες του πρώην βουλευτή Λέσβου Γιώργου Πάλλη, το έργο χαρακτηρίστηκε τον Φεβρουάριο του 2019 από το τότε Υπουργικό Συμβούλιο, ως γενικότερης εθνικής σημασίας.
Γιατί πρόκειται για ένα δρόμο που θα δώσει αναπνοές στο κυκλοφορικό της πόλης που με λίγη παραπάνω κίνηση ασφυκτιά, θα αποσυμφορήσει δηλαδή το κέντρο της Μυτιλήνης από την κίνηση που κατευθύνεται από και προς το νότιο τμήμα της και κυρίως στο αεροδρόμιο και θα συντομεύσει την απόσταση των χωριών προς το Νοσοκομείο και το Αεροδρόμιο.
Την άποψη αυτή, όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος, δεν ενστερνίστηκε άμεσα η Κυβέρνηση της ΝΔ που ακολούθησε. Έτσι και παρά τις υποσχέσεις του αρμόδιου Υπουργείου για δημοπράτηση του έργου το Β’ εξάμηνο του 2022, βρισκόμαστε ακόμα στο σημείο μηδέν.
Τα προβλήματα που έθεσε ο κος περιφερειάρχης υποθέτουμε ότι είναι τα ίδια που έθεταν οι παρόδιοι ιδιοκτήτες προ αμνημονεύτων ετών .
Οι ίδιοι που πολέμησαν σκληρά αυτό το έργο γιατί θα ενοχλούνταν επειδή ο δρόμος θα περάσει κοντά στα σπίτια τους ή θα απαλλοτριωθούν κομμάτια από τις ιδιοκτησίες τους. Μα αυτά κρίθηκαν απ το Συμβούλιο της Επικρατείας. Με τις απ το 2007 δύο αιτήσεις ακύρωσης που κατέθεσαν οι παρόδιοι ιδιοκτήτες κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και κατά του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Μυτιλήνης. Που απορρίφθηκαν και οι δύο.
Μήπως τελικά ο κ Περιφερειάρχης –πολιτικός μηχανικός και πρώην πρύτανης του ΕΜΠ-, λειτουργεί επί της ουσίας ως αυτόκλητος υπερασπιστής των θιγόμενων ιδιοκτητών, πολλοί από τους οποίους, κατά διαβολική σύμπτωση, φέρεται να συνδέονται μαζί του;
Τι θα κάνουν λοιπόν ο κος υφυπουργός, ο κος περιφερειάρχης και λοιποί ενδιαφερόμενοι; Θα ακυρώσουν τις αποφάσεις του ΣτΕ; Ή απλά θα φροντίσουν να πάει πάλι το έργο στις καλένδες, όπως έκαναν οι προκάτοχοι τους, οι οποίοι κατάφεραν αυτό που πρωτοσχεδιάστηκε το 1988 να είναι στις υποσχέσεις πρωθυπουργών ακόμα το 2025;
Φρεσκάροντας λίγο τη μνήμη μας παραθέτουμε την τελευταία πρόταση από μικρό άρθρο εφημερίδας επί του θέματος το μακρινό 2007: «Ή μήπως ο δάκτυλος που πιέζει βουλευτές και πολιτικά πρόσωπα του τόπου μας ν’ ανεβοκατεβαίνουν και μπαινοβγαίνουν σε υπουργεία, για ματαίωση του έργου είναι πιο ισχυρός (απ τις ανάγκες του τόπου μας);».
Τόσο η ίδια η φύση του έργου και οι ανάγκες των πολιτών όλης της Λέσβου όσο και το στάδιο δημοπράτησης στο οποίο βρίσκεται δεν επιτρέπουν κανενός είδους επαναχάραξη, καθώς ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα αποτελούσε πισωγύρισμα – ταφόπλακα. Καλούμε τον Υφυπουργό και το Υπουργείο να επιλέξει επιτέλους σωστά προχωρώντας στην άμεση δημοπράτηση του έργου.