× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Σούπερ μάρκετ και online αγορές οι κερδισμένοι της πανδημίας

Νέο ωράριο από το Σάββατο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/4/2020

Σούπερ μάρκετ και online αγορές οι κερδισμένοι της πανδημίας

Κατά 30,7% αύξησαν τα έσοδά τους σε σχέση με πέρυσι, τα σούπερ μάρκετ, από τις 24 Φεβρουαρίου μέχρι τις 12 Απριλίου, το διάστημα δηλαδή από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος Covid-19 στην Ελλάδα, κάνοντας τζίρο 1,36 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (28,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (47,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (37,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (15,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο αυτές τις επτά εβδομάδες.

Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλματώδης άνοδος και στις online αγορές

Αύξηση 307% στις online αγορές που πραγματοποιήθηκαν στα μεγάλα σούπερ μάρκετ προκύπτει την ίδια ώρα, από τα στοιχεία της Convert Group.

Ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου), οι online αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι την ίδια εβδομάδα, το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου, αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%) γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το online κανάλι για τις παραγγελίες τους. Για τη σύγκριση αγορών μεταξύ ψηφιακού και φυσικού δικτύου, συνεργάστηκαν οι Convert Group και Nielsen Ελλάδας.

Ανάμεσα στα ευρήματα περιλαμβάνεται η επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες των οκτώ μεγαλύτερων on-line σούπερ μάρκετ ab.gr (ΑΒ Βασιλόπουλος κεντρική ιστοσελίδα), bazaar-online.gr (Bazaar Ομίλου Βερούκα), caremarket.gr (Σκλαβενίτης), e-fresh.gr (το μόνο αμιγώς online super market από τα 8), kritikos-easy.gr (Κρητικός), eshop.masoutis.gr (Μασούτης) eshop.mymarket.gr (MyMarket), thanopoulos.gr (Δ. Θανόπουλος με παρουσία κυρίως στα Β. Προάστια της Αττικής), που ξεπέρασε το Μάρτιο τα 4 εκατομμύρια επισκέψεις, ενώ, αν συνυπολογιστούν και οι προσβάσεις στις εφαρμογές κινητών των παραπάνω, αλλά και το νέο μεγάλο κανάλι του Σκλαβενίτη μέσω e-food.gr, ο αριθμός των επισκέψεων αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Ταυτόχρονα, οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο «online supermarket» στη μηχανή αναζήτησης Google 10πλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά, το πρώτο τρίμηνο του 2020 φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό «καλάθι του νοικοκυριού» περιέχει σε αξία (ευρώ), κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας & ψάρι, κα.), που αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στα on-line super markets. Η αναλογία τροφίμων (περιλαμβάνει και τα ποτά) είναι 69% στο σύνολο των αγορών.

Επίσης, η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού για το πρώτο τρίμηνο του 2020 εκτοξεύτηκε στα 101 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ, από 88 ευρώ περιλαμβανομένου του ΦΠΑ που ήταν το 2019, πράγμα λογικό, αφού έχει αυξηθεί κατά πολύ η ενασχόληση με τη μαγειρική στο σπίτι. Στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει μεταξύ άλλων και η ανάπτυξη αγορών σε προϊόντα καθαρισμού που αναπτύχθηκε 169%, στο πρώτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ ειδικά για το διάστημα που εφαρμόστηκε το μέτρο της καραντίνας (24/2 - 31/3 2020), η αξία αγορών (ευρώ) της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτοξεύτηκε στο 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) on-line αγορών στην περίοδο της καραντίνας, παρατηρούμε ανάπτυξη 1.234% σε αλεύρι και σιμιγδάλι, 614% σε ρύζι και όσπρια, 540% σε καλλυντικά περιποίησης σώματος, 509% σε ζυμαρικά, 468% σε φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα), 447% σε κονσέρβες, 436% σε κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, 431% σε κατεψυγμένες πίτσες και τέλος, 427% σε χαρτικά είδη καθαρισμού.

 

Νέο ωράριο από το Σάββατο

Με νέο ωράριο θα λειτουργούν τα σούπερ μάρκετ από αυτό το Σάββατο 25 Απριλίου και έως τις 9 Μαΐου.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, 'Αδωνι Γεωργιάδη το νέο εθνικό πλαίσιο ωραρίου των υπεραγορών τροφίμων (σούπερ μάρκετ) διαμορφώνεται ως εξής: για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή 07:00 έως 21:00, ενώ το Σάββατο 07:00 έως 20:00.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Welcome» Μητσοτάκη στους Τούρκους από τη Μυτιλήνη

«Είμαστε από την επιτροπή υποδοχής» τόνισε χαριτολογώντας ο πρωθυπουργός στα αγγλικά, στον πρώτο σταθμό της επίσκεψής του στο λιμάνι της Μυτιλήνης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Εκτενή συζήτηση για το καθεστώς ενίσχυσης του κόστους μεταφοράς των ζωοτροφών

Κτηνοτροφικοί συνεταιρισμοί, έμποροι ζωοτροφών και μεταφορείς της Λέσβου ζητούν αύξηση της ενίσχυσης για την αντιμετώπιση του υψηλού κόστους μεταφορά των ζωοτροφών στα νησιά
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ανακοινώθηκαν τα δρομολόγια του Aqua Blue

Δείτε τις ώρες αναχώρησης από Λαύριο και Καβάλα του πλοίου που θα εξυπηρετεί την άγονη γραμμή της Λήμνου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αγανάκτηση για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στη Λήμνο

Κοινή επιστολή διαμαρτυρίας από τον Έπαρχο Λήμνου, την Δήμαρχο Λήμνου και τον Δήμαρχο Αγίου Ευστρατίου
ΕΡΓΑΣΙΑ

Ημέρα Καριέρας από τους Φοιτητές

Διοργάνωσαν Ημερίδα για δεύτερη χρονιά οι φοιτητικοί Σύλλογοι Κοινωνιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Νέα ασθενοφόρα για το ΕΚΑΒ

Παραμένει προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής Βορείου Αιγαίου ο Γιώργος Πλακωτάρης- Οι υπογραφές του Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη
ΑΓΟΡΑ

Πασχαλινό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Ξεκινά την Κυριακή των Βαΐων όπου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξανά πύλη εισόδου στην Πέτρα

Ξεκινά τη λειτουργία της για να υποδεχτεί κυρίως επισκέπτες από την Τουρκία
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στις άγονες του Βορείου Αιγαίου μπαίνει το πλοίο Διαγόρας

Δείτε μέχρι πότε θα αντικαταστήσει το Blue Star Myconos
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το Σάββατο 20 Απριλίου η Ημερίδα για τον Ιαματικό Τουρισμό

Θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Mythical Coast-Αναλυτικά το πρόγραμμα της ημερίδας και οι ομιλητές
ΑΓΟΡΑ

Νέα πνοή με φρέσκια λάμψη στο Ξενοδοχείο Λέσβιον

Διακριτική πολυτέλεια, λειτουργικότητα με τον πρωινό μπουφέ που ξεχωρίζουν στην Προκυμαία Μυτιλήνης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το «Ηφαίστειο Ανεμώτιας» ταξιδεύει... στην οινική αγορά της Αθήνας

Τα κρασιά του συνεταιριστικού οινοποιείου παρουσιάστηκαν σε εκπροσώπους γνωστών wine bar της Αθήνας