«Νέες» συμβάσεις για τις άγονες γραμμές
Κι ένας διαγωνισμός που έχει σκαλώσει… για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 30/12/2024

Σε βάσανο χωρίς τέλος έχει εξελιχθεί ο διαγωνισμός για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές που δεν λέει να ολοκληρωθεί καθώς υπάρχει δικαστική εμπλοκή.
Θυμίζουμε πως πλοιοκτήτες κατέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων κατά του διαγωνισμού. Κι όταν αυτοί δικαιώθηκαν το υπουργείο Ναυτιλίας έκανε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Θυμίζουμε πως είναι το δεύτερο έτος κατά το οποίο το υπουργείο αποτυγχάνει να ολοκληρώσει έγκαιρα τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές.
Για να μην ξεμείνουν τα νησιά από ο ακτοπλοϊκές συνδέσεις το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε σε απευθείας αναθέσεις μιας σειρά γραμμών μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Δύο εξ αυτών των συμβάσεων αφορούν τις σημαντικότερες άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου.
Ειδικότερα η Hellenic Seaways ανέλαβε για ακόμη μια χρονιά να εξυπηρετήσει στην άγονη γραμμή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου – Άγιος Κήρυκος Ικαρίας. Φυσικά το πλοίο που αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση της γραμμής είναι το Blue Star Myconos με μίσθωμα 90.082,09 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Θα πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια του έτους με την υποχρέωση προσέγγισης του πλοίου στην Πάτμο από 2 Ιουνίου ως 31 Αυγούστου, άνευ μισθώματος.
Το ίδιο πλοίο θα εκτελεί το δρομολόγιο στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή μία φορά την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου έναντι μισθώματος 107.463,45 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.
Οι συμβάσεις για τις δύο γραμμές έχουν διάρκεια μέχρι την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων τις εν λόγω δρομολογιακές γραμμές. Σε κάθε περίπτωση οι συμβάσεις ξεκινούν να ισχύουν από 1 Ιανουαρίου ολοκληρώνονται στις 31 Οκτωβρίου 2025.