ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ανοίγει ο δρόμος Καλλονής‑Πέτρας με 21 εκατ. ευρώ!
Υπογράφηκε από την Περιφέρεια Β. Αιγαίου η οριστική ένταξη του έργου για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, στο οποίο εντάσσεται και ο κόμβος σύνδεσης οδού της βόρειας παράκαμψης Μυτιλήνης
Γράφει ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ Δημοσίευση 21/4/2020
Ευχάριστη εξέλιξη αποτέλεσε η οριστική ένταξη για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ενός πολύ σημαντικού έργου για τη Λέσβο και κατ’ επέκταση για την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Ο λόγος για τον οδικό άξονα Καλλονής-Πέτρας, η Α’ Φάση του οποίου ανακοινώθηκε και επίσημα από την περιφερειακή αρχή πως αποτελεί επιλέξιμο έργο με δημόσια δαπάνη ύψους 20.985.821,10 ευρώ.
Ο οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας είναι ένα από τα πέντε μεγάλα έργα που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Μάλιστα, χάρη σε αυτό η Περιφέρεια παρουσιάζει υψηλή απορροφητικότητα κονδυλίων, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η Β’ Φάση του συγκεκριμένου έργου θα αποτελέσει γέφυρα για το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Πρόκειται για ένα άκρως σημαντικό έργο ανάπτυξης, το οποίο προστίθεται σε μια σειρά από άλλα μεγάλα έργα στη Λέσβο, όπως το λιμάνι Σιγρίου αλλά και ο οδικός άξονας Καλλονής- Σιγρίου. Ουσιαστικά, την τελική προετοιμασία του φακέλου είχε κάνει η προηγούμενη περιφερειακή αρχή, με την Χριστιάνα Καλογήρου να κατορθώνει να το «ξεμπλοκάρει» μετά από συνεχείς πιέσεις και συναντήσεις της με υπουργικά στελέχη της τότε Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, υπερτονίζοντας τη σπουδαιότητα και την αναπτυξιακή του προοπτική, αφού συνδέει τη Μυτιλήνη και την κεντρική Λέσβο με την Πέτρα και τον Μόλυβο, περιοχές που παρουσιάζουν δηλαδή τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στο νησί.
Διευκρινίζεται ότι η εκπόνηση των σχετικών μελετών είχε εγκριθεί από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, με την τότε Περιφεριάρχη Β. Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου να ζητά από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη τη διαβίβασή τους στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, ώστε ακολούθως να αναλάβει τη χρηματοδότηση καθώς και την υλοποίηση του έργου.
Σε ότι αφορά το έργο, ο οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας αποτελείται από δύο ξεχωριστές μελέτες. Η πρώτη αφορά στο κομμάτι από την Καλλονή ως τη Στύψη και η δεύτερη το τμήμα από τη διασταύρωση της Στύψης ως την Πέτρα. Όπως έχει επισημανθεί χαρακτηριστικά και στο πρόσφατο παρελθόν σε ρεπορτάζ του «Ν», το οδικό τμήμα από την διασταύρωση Αγ. Παρασκευής έως τον κόμβο της Στύψης αποτελεί νέα χάραξη συνολικού μήκους 10,5 χιλιομέτρων και ο συνολικός χρόνος που θα χρειάζεται για να διανυθεί δεν θα ξεπερνά τα 10-15 λεπτά.
Και κόμβος στη βόρεια παράκαμψη Μυτιλήνης
Μπορεί το έργο του οδικού άξονα Καλλονής – Πέτρας να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς ύψους χρηματοδότησης, ωστόσο δεν είναι το μόνο για τη Λέσβο μεταξύ των πέντε που ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Β. Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης.
Οριστική ένταξη για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ υπογράφηκε και για τον ισόπεδο οδικό κόμβο σύνδεσης οδού της βόρειας παράκαμψης Μυτιλήνης, στο ύψος του εργοστασίου της ΔΕΗ, συνολικής δημόσιας δαπάνης ύψους 2.460.000 ευρώ.
Δύο έργα στη Χίο και ένα στη Σάμο
Σημειώνεται πως οριστική ένταξη για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ υπογράφηκε επίσης για δύο έργα στη Χίο και ένα στη Σάμο. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη μετατόπιση παραλιακής οδού Χίου – Καρφά για την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Χίου (4.231.765,33 ευρώ), το δρόμο παράκαμψης οικισμού Χαλκειούς στη Χίο (3.556.121,93 ευρώ) και την εθνική οδό «Σάμος – Καρλόβασι», τμήμα Αγ. Κωνσταντίνου και γέφυρας ρέματος στη θέση Πλατανάκια (13.920.000 ευρώ).