Περίεργη επαναπροκήρυξη
Ούτε η Hellenic Seaways δεν ενδιαφέρεται για τις προσεγγίσεις του Νήσος Σάμος σε Ψαρά και Οινούσσες
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 15/7/2024
Στα πολλά τραγικά και συνάμα ευτράπελα που είχε ο διαγωνισμός για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές της περιόδου 2023 – 2024 προστέθηκε η απουσία ενδιαφέροντος για ορισμένες γραμμές, με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να βγει άγονος ως προς αυτές. Πρόκειται για «μικρές» γραμμές. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως σε αυτές περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις σε Ψαρά και Οινούσσες των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη (βλέπε Νήσος Σάμος). Η επιδότηση που δίνουν αυτές οι προσεγγίσεις είναι περίπου 20.000 ευρώ (ανά έτος) η κάθε μια. Δηλαδή ανάξια αναφοράς για ακτοπλοϊκούς ομίλους του μεγέθους της Group Attica.
Αποτέλεσμα αυτών των προσεγγίσεων είναι να αυξάνεται ο χρόνος του ταξιδιού, για όσους έχουν προορισμό την Μυτιλήνη, στις 14 ώρες. Επίσης είναι πάντα υπαρκτός ο κίνδυνος πλοία με μήκος σχεδόν 200 μέτρα (βλέπε Νήσος Σάμος και Νήσος Ρόδος) να κινδυνεύουν να υποστούν ζημιές κατά την πρόσδεση στα λιμάνια των Ψαρών και των Οινουσσών.
Οι επιβάτες που έχουν προορισμό την Μυτιλήνη δυσανασχετούν για τις συγκεκριμένες προσεγγίσεις και διαμαρτύρονται. Αδιαφορώντας για όλα τα παραπάνω το υπουργείο Ναυτιλίας, με απόφαση που πήρε στις 12 Ιουλίου προχώρησε στην επαναπροκήρυξη των γραμμών, Ψαρά – Χίος και Οινούσσες – Χίος, μαζί με άλλες τοπικές γραμμές που αφορούν νησιά του Νοτίου Αιγαίου (π.χ. Νίσυρος – Κω και Νίσυρος – Καρδάμαινα).
Είναι εξαιρετικά περίεργη η επιμονή του υπουργείου Ναυτιλίας να κάνει δύσκολη την ζωή των επιβατών της Λέσβου και της Χίου. Η εξυπηρέτηση των επιβατών των Ψαρών και των Οινουσσών θα ήταν ικανοποιητική, αν φρόντιζε το υπουργείο Ναυτιλίας, στις προσεγγίσεις του Νήσος Σάμος στη Χίο να υπάρχει άμεση ανταπόκριση από και προς Ψαρά και Οινούσσες.