× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ζητούν χρηματοδότηση οι ακτοπλόοι για να χτίσουν νέα πλοία

Ο ΣΕΕΝ ανοίγει την συζήτηση για τον γερασμένο… ακτοπλοϊκό στόλο της χώρας και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αρνούνται να επενδύσουν δικά τους κεφάλαια στην κατασκευή νέων πλοίων

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/7/2024

Ζητούν χρηματοδότηση οι ακτοπλόοι για να χτίσουν νέα πλοία

Πριν από περίπου δύο εβδομάδες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος, από το βήμα του Συνεδρίου «Ναυτιλία, Μεταφορές, Διεθνές Εμπόριο» που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στην Χίο μίλησε για την ανάγκη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας. Συγκεκριμένα ανέφερε πως αυτή την στιγμή η χώρα διαθέτει 115 πλοία, τα 50 από αυτές είναι άνω των 30 ετών (ποσοστό 43,5%). Παράλληλα σημείωσε πως το 2024 ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων αγγίζει τα 30 έτη. Ενώ το 2030 ο μέσος όρος ηλικίας του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι 36 ετών και τουλάχιστον 15 πλοία θα έχουν ηλικία άνω των 50 ετών.

Τα παραπάνω είναι λίγο ως πολύ γνωστά για όσους ασχολούνται με τις εξελίξεις στον κλάδο της ακτοπλοΐας. Αυτό που δεν είναι ευρύτερα γνωστό είναι πως η αντικατάσταση των παραπάνω πλοίων, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του ΣΕΕΝ απαιτεί κεφάλαια ύψους 4 δις ευρώ.

Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείας δηλώνουν αδυναμία να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων πλοίων, καθώς δεν έχουν τα αναγκαία κεφάλαια. Δηλαδή αρνούνται να κάνουν οι ίδιες τις αναγκαίες επενδύσεις. Οι τράπεζες, δύσκολα θα δεχθούν να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων πλοίων που θα ενσωματώνουν τεχνολογίες που μέχρι σήμερα κανείς δεν μπορεί να πιστοποιήσει την εμπορική αποτελεσματικότητα τους. Επιπλέον, οι Ελληνικές τράπεζες είναι εξαιρετικά επιφυλακτικές απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας.

Έτσι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν το «μάρμαρο» των νέων επενδύσεων είναι το κράτος (με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους), αλλά και οι νησιώτες με τις αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που ήδη ξεκίνησαν να επιβάλλονται διά μέσου της φόρου άνθρακα.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους ελαιουργικούς φορείς

Τα επενδυτικά σχέδια για τα νησιά πρέπει να έχουν προϋπολογισμό από 150.000 ως 2.500.000 ευρώ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μάντσεστερ – Μυτιλήνη από 4 Μαΐου 2025

Η Jet2.com προσθέτει 11 νέες συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025 το πρόγραμμα που θα προσφέρει στους πελάτες της
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

2.000 Τούρκοι σε μία ημέρα στη Μυτιλήνη

Κυρίως από την Κωνσταντινούπολη οι αφιχθέντες που εκτιμούν το καλό φαγητό και τις προσιτές τιμές της Λέσβου, αξιοποιώντας τη βίζα- εξπρές
ΕΛΛΑΔΑ

Οριζόντια επιδότηση για το ρεύμα υπόσχεται η κυβέρνηση

Άγνωστο το ύψος της επιδότησης ρεύματος. Θα δοθεί μόνο στα κυμαινόμενα τιμολόγια. Έρχονται νέες ανακοινώσεις στα τέλη Ιουλίου.
ΕΛΛΑΔΑ

Δίνει μέρισμα η Group Attica

Στις 26 Ιουλίου αρχίζει η καταβολή του μερίσματος
ΕΛΛΑΔΑ

To 60% των συντάξεων κάτω από τα 1.000 ευρώ

Συντάξεις φτώχειας δείχνουν τα επίσημα στοιχεία γι’ αυτό αυξάνονται οι συνταξιούχοι που επιστρέφουν στην εργασία
ΑΓΡΟΤΕΣ

Μία ακόμη παράταση

Αφορά την ολοκλήρωση των σχεδίων βελτίωσης του 2017
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ως τις 23 Ιουλίου οι ενστάσεις των βιοκαλλιεργητών

Μηχανογραφικά θα γίνεται η εξέταση των ενστάσεων αναφέρει η ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γάμος Αυστραλών στη Μυτιλήνη, την «αυθεντική» Ελλάδα

Η τελετή έγινε στο Αρχοντικό Τσακίρη στον Μακρύ Γιαλό και η δεξίωση στο ξενοδοχείο «Λώριετ»
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Περίεργη επαναπροκήρυξη

Ούτε η Hellenic Seaways δεν ενδιαφέρεται για τις προσεγγίσεις του Νήσος Σάμος σε Ψαρά και Οινούσσες
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τούρκοι τουρίστες παντού στη Μυτιλήνη

Η πρωτεύουσα της Λέσβου θύμισε τουριστική πόλη για λίγες μέρες, 4.313 αφίξεις μέσα σε μόλις τρεις μέρες
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ