× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ζητούν χρηματοδότηση οι ακτοπλόοι για να χτίσουν νέα πλοία

Ο ΣΕΕΝ ανοίγει την συζήτηση για τον γερασμένο… ακτοπλοϊκό στόλο της χώρας και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αρνούνται να επενδύσουν δικά τους κεφάλαια στην κατασκευή νέων πλοίων

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/7/2024

Ζητούν χρηματοδότηση οι ακτοπλόοι για να χτίσουν νέα πλοία
' χρόνος ανάγνωσης

Πριν από περίπου δύο εβδομάδες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος, από το βήμα του Συνεδρίου «Ναυτιλία, Μεταφορές, Διεθνές Εμπόριο» που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στην Χίο μίλησε για την ανάγκη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας. Συγκεκριμένα ανέφερε πως αυτή την στιγμή η χώρα διαθέτει 115 πλοία, τα 50 από αυτές είναι άνω των 30 ετών (ποσοστό 43,5%). Παράλληλα σημείωσε πως το 2024 ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων αγγίζει τα 30 έτη. Ενώ το 2030 ο μέσος όρος ηλικίας του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι 36 ετών και τουλάχιστον 15 πλοία θα έχουν ηλικία άνω των 50 ετών.

Τα παραπάνω είναι λίγο ως πολύ γνωστά για όσους ασχολούνται με τις εξελίξεις στον κλάδο της ακτοπλοΐας. Αυτό που δεν είναι ευρύτερα γνωστό είναι πως η αντικατάσταση των παραπάνω πλοίων, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του ΣΕΕΝ απαιτεί κεφάλαια ύψους 4 δις ευρώ.

Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείας δηλώνουν αδυναμία να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων πλοίων, καθώς δεν έχουν τα αναγκαία κεφάλαια. Δηλαδή αρνούνται να κάνουν οι ίδιες τις αναγκαίες επενδύσεις. Οι τράπεζες, δύσκολα θα δεχθούν να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων πλοίων που θα ενσωματώνουν τεχνολογίες που μέχρι σήμερα κανείς δεν μπορεί να πιστοποιήσει την εμπορική αποτελεσματικότητα τους. Επιπλέον, οι Ελληνικές τράπεζες είναι εξαιρετικά επιφυλακτικές απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας.

Έτσι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν το «μάρμαρο» των νέων επενδύσεων είναι το κράτος (με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους), αλλά και οι νησιώτες με τις αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που ήδη ξεκίνησαν να επιβάλλονται διά μέσου της φόρου άνθρακα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Παπούτσια Nike: Αξίζει να Επενδύσετε σε Επώνυμα Υποδήματα για Καθημερινή Χρήση και Σχολείο;

Οι τάσεις μπορεί να αλλάζουν, αλλά η ανάγκη για σταθερότητα, στήριξη και αντοχή παραμένει σταθερή
ΕΡΓΑΣΙΑ

Νέες προσλήψεις στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Για την αποκατάσταση του Μεγάλου Περιβόλου στο Άνω Κάστρο Μυτιλήνης
ΑΓΟΡΑ

Με μικρή αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης η Λέσβος υποδέχεται τα πρώτα κρύα

Από 1,15 ευρώ το λίτρο έως 1,25 το εύρος τιμών στα πρατήρια της Λέσβου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σχέδιο ελαϊκής πολιτικής παρουσίασε ο Σύνδεσμος τυποποιητών

Ο Σύνδεσμος Παραγωγής Εμπορίας Τυποποίησης Ελληνικού Ελαιολάδου τόνισε την ανάγκη ενιαίου εθνικού σχεδιασμού για την προώθηση του «Made in Greece»
ΕΛΛΑΔΑ

Οριακή αύξηση των τουριστών το Σεπτέμβριο

Παρελθόν τα υψηλά ποσοστά ανόδου των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σφίγγα ο «Χασάπης» για το σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Ανδρέας Στρατάκης κατέθεσε πως έχει ελεγχθεί πολλές φορές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και ουδέποτε είχε «δεσμευμένο ΑΦΜ ούτε αχρεωστήτως καταβληθέντα».
ΑΓΡΟΤΕΣ

Εκτός πληρωμών επιδοτήσεων εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες

Τελειώνει τους μικρούς αγρότες των νησιών ο Τσιάρας με ανατροπή του τρόπου κατανομής των αγροτικών επιδοτήσεων
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέες ανακοινώσεις για την ευλογιά των προβάτων

Επιμένει η κυβέρνηση στο ίδιο μοτίβο για την αντιμετώπιση της επιζωοτίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Ο Όμιλος Κασίδη ενισχύει τη θέση του στην ελληνική αγορά κρέατος

Είκοσι χρόνια ανάπτυξης και επενδύσεων δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο και καθετοποιημένο μοντέλο παραγωγής για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Ξεχωριστή σημασία για τον όμιλο έχει η πρόσφατη επένδυση στη Λέσβο, με την εξαγορά του Σφαγείου Σελάχα στην Καλλονή
ΑΓΟΡΑ

Νέο τοπίο στην αδειοδότηση επιχειρήσεων με την ενεργοποίηση του OpenBusiness

Υποχρεωτική απογραφή έως 31 Δεκεμβρίου 2025 για όσες δραστηριότητες λειτουργούν με παλαιά άδεια ή έγχαρτη γνωστοποίηση, διαφορετικά επιβάλλεται παράβολο 200 ευρώ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Πλοίο μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας ζήτησε ο Μουτζούρης

Το Υπουργείο Ναυτιλίας ενέκρινε την τροποποίηση των χαρακτηριστικών του οχηματαγωγού πλοίου που θα εξυπηρετεί Αλεξανδρούπολη – Σίγρι Λέσβου – Μεστά Χίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Η ευρωπαϊκή όψη της ακρίβειας

Από τα αυγά της Ισπανίας έως τα ψάρια της Λέσβου, η ακρίβεια στην Ευρώπη αλλάζει τον τρόπο ζωής και φέρνει τα νοικοκυριά αντιμέτωπα με την αβεβαιότητα της καθημερινότητας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ