× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ζητούν χρηματοδότηση οι ακτοπλόοι για να χτίσουν νέα πλοία

Ο ΣΕΕΝ ανοίγει την συζήτηση για τον γερασμένο… ακτοπλοϊκό στόλο της χώρας και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αρνούνται να επενδύσουν δικά τους κεφάλαια στην κατασκευή νέων πλοίων

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 6/7/2024

Ζητούν χρηματοδότηση οι ακτοπλόοι για να χτίσουν νέα πλοία
' χρόνος ανάγνωσης

Πριν από περίπου δύο εβδομάδες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος, από το βήμα του Συνεδρίου «Ναυτιλία, Μεταφορές, Διεθνές Εμπόριο» που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στην Χίο μίλησε για την ανάγκη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας. Συγκεκριμένα ανέφερε πως αυτή την στιγμή η χώρα διαθέτει 115 πλοία, τα 50 από αυτές είναι άνω των 30 ετών (ποσοστό 43,5%). Παράλληλα σημείωσε πως το 2024 ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων αγγίζει τα 30 έτη. Ενώ το 2030 ο μέσος όρος ηλικίας του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι 36 ετών και τουλάχιστον 15 πλοία θα έχουν ηλικία άνω των 50 ετών.

Τα παραπάνω είναι λίγο ως πολύ γνωστά για όσους ασχολούνται με τις εξελίξεις στον κλάδο της ακτοπλοΐας. Αυτό που δεν είναι ευρύτερα γνωστό είναι πως η αντικατάσταση των παραπάνω πλοίων, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του ΣΕΕΝ απαιτεί κεφάλαια ύψους 4 δις ευρώ.

Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείας δηλώνουν αδυναμία να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων πλοίων, καθώς δεν έχουν τα αναγκαία κεφάλαια. Δηλαδή αρνούνται να κάνουν οι ίδιες τις αναγκαίες επενδύσεις. Οι τράπεζες, δύσκολα θα δεχθούν να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων πλοίων που θα ενσωματώνουν τεχνολογίες που μέχρι σήμερα κανείς δεν μπορεί να πιστοποιήσει την εμπορική αποτελεσματικότητα τους. Επιπλέον, οι Ελληνικές τράπεζες είναι εξαιρετικά επιφυλακτικές απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας.

Έτσι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν το «μάρμαρο» των νέων επενδύσεων είναι το κράτος (με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους), αλλά και οι νησιώτες με τις αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που ήδη ξεκίνησαν να επιβάλλονται διά μέσου της φόρου άνθρακα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Καταρροϊκός πυρετός πλήττει τα κοπάδια στην ηπειρωτική Ελλάδα

Τριπλός κίνδυνος για την κτηνοτροφία της Λέσβου και της Λήμνου: αφθώδης πυρετός, ευλογιά των προβάτων και τώρα καταρροϊκός πυρετός – Άμεση ανάγκη στελέχωσης των υπηρεσιών με κτηνιάτρους
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεκινά η τρίτη διαβροχή κατά του δάκου στη Λέσβο

Από τις 25 Αυγούστου η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου εντείνει τις προσπάθειες για την προστασία της ελαιοπαραγωγής
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Δεν παραλαμβάνουμε ημιτελή έργα» ξεκαθαρίζει ο Κώστας Μουτζούρης

Στόχος η διατήρηση της πολιτιστικής ταυτότητας και η ολοκλήρωση κρίσιμων έργων- Ποια «τρέχουν» είπε εφ' όλης της ύλης στο «Ν»
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από τον Μανταμάδο έως το Μόλυβο για βουτιές, εξερεύνηση, διάβασμα, μεζέδες και ύπνο

Βουνό… γιαλό πηγαίνουμε κι όλο ομορφιές γευόμαστε
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΤΖΕΝΤΑ

Γιορτή κρασιού στον Αγιο Δημήτριο Λήμνου

Την Δευτέρα 18 Αυγούστου στις 9.00 το βράδυ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως τις 22 Αυγούστου

Θα καταβληθούν 53,68 εκατ. ευρώ σε 67.677 δικαιούχους
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σκάλα Ερεσού «εκτός δικτύου» στην καρδιά της τουριστικής σεζόν

Ο Περιβαλλοντικός Κοινωνικός Σύλλογος ζητά άμεσες παρεμβάσεις από Δήμο, Περιφέρεια, Εισαγγελία και παρόχους – 61 επιχειρήσεις συνυπογράφουν το αίτημα
ΕΛΛΑΔΑ

Τί ισχύει για τις κατασχέσεις μετά από ρύθμιση χρεών

Νέα δεδομένα δημιουργεί η εγκύκλιος που εξέδωσε η ΑΑΔΕ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΑΓΡΟΤΕΣ

Αυγουστιάτικη ελαφρά ανάκαμψη στις τιμές του ελαιολάδου

Η ανακοίνωση των αποθεμάτων της Ισπανίας δίνει τον τόνο στην αγορά που κινείται σε υποτονικούς ρυθμούς
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

ΕΟΣ Σάμου: Πρόγραμμα παραλαβής σταφυλιών στο οινοποιείο Καρλοβάσου

Ο Συνεταιρισμός ζητά από τους παραγωγούς μέλη του να παραδίδουν σταφύλια με βαθμό γλυκύτητας άνω των 14,0 Be (μπομε) για την καλύτερη οινοποίηση των γλυκών οίνων
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νησιώτης; Ναι. Δικαιούχος; Μόνο αν δεν πας μακριά!

Καταγγελία του Δημήτρη Μάντζαρη για μη χορήγηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου