× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Έρχονται οι πενταετίες συμβάσεις στις άγονες γραμμές

Πρώτη εμφάνιση του λιμανιού της Πέτρας στις γραμμές αποκλειστικής εξυπηρέτησης που προτείνει το υπουργείο Ναυτιλίας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 24/4/2024

Έρχονται οι πενταετίες συμβάσεις στις άγονες γραμμές
' χρόνος ανάγνωσης

Ενδιαφέρουσες καινοτομίες περιλαμβάνει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του υπουργείου Ναυτιλίας για την σύναψη συμβάσεων αποκλειστικής εξυπηρέτησης άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών.  Πρόκειται για συμβάσεις που θα συναφθούν χωρίς μίσθωμα και παραδοσιακά καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον σε αυτή πρόσκληση. Η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των αιτήσεων είναι η 30 Απριλίου του 2024 και οι συμβάσεις αφορούν την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, δηλαδή 1 Νοεμβρίου 2024 – 31 Οκτωβρίου 2025. Η διαδικασία αυτή προηγείται του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές με την προσφορά μισθώματος. Επί της ουσίας οι γραμμές που περιλαμβάνονται στην παρούσα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι μια λίστα αιτημάτων που έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας από διάφορους. Η πραγματική πολιτική βούληση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αποτυπωθεί όταν θα δοθεί στην δημοσιότητα ο διαγωνισμός, για τις άγονες γραμμές, με την προσφορά μισθώματος.

Ωστόσο έχει ενδιαφέρον πως η πρόσκληση αφορά συμβάσεις ενός ως πέντε ετών,  κάτι που σημαίνει πως ανοίγει ο δρόμος για να δούμε πολυετείς συμβάσεις ανάθεσης των άγονων γραμμών.

Οι γραμμές, που αφορούν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, για τις οποίες καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι ακτοπλοϊκές εταιρείες  (χωρίς μίσθωμα) είναι:

1)Οι συνδέσεις με το  λιμάνι της Αλεξανδρούπολης  (π.χ.) Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη – Λήμνος – Λέσβος με δύο δρομολόγια την εβδομάδα.

2)Οι συνδέσεις με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης  (π.χ. Θεσσαλονίκη ή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου – Άγιος Κήρυκος Ικαρίας). Στις  προτεινόμενες γραμμές για τις συνδέσεις με Καβάλα και Θεσσαλονίκη εντάσσεται και το λιμάνι του Σιγρίου (ως εναλλακτικά με το λιμάνι της Μυτιλήνης).

3)Στην άγονη γραμμή  Λαύριο  - Άη Στράτης  - Λήμνος το υπουργείο Ναυτιλίας επιμένει να βάζει προσεγγίσει το λιμάνι των Μεστών της Χίου, για την καλοκαιρινή περίοδο.  Με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια γραμμή που δεν εξυπηρετεί ούτε τους επιβάτες, ούτε τις μεταφορικές εταιρείες.

4)Για πρώτη φορά, στην πρόσκληση ενδιαφέροντος, βλέπουμε να προτείνονται προσεγγίσεις πλοίων στο λιμάνι της Πέτρας, ένα λιμάνι που μέχρι σήμερα ελάχιστα έχει αξιοποιηθεί ως επιβατικό λιμάνι.

5)Στις προτεινόμενες γραμμές προβλέπεται η σύνδεση της Χίου, της Λέσβου, της Λήμνου με τις Βόρειες Σποράδες και τα λιμάνια του Βόλου ή της Κύμης. Οι συνδέσεις με το λιμάνι της Κύμης ποτέ δεν έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον των ακτοπλοϊκών εταιρειών καθώς  βρίσκεται πολύ μακριά από την Αθήνα και με οδικό δίκτυο που δεν βοηθά στην γρήγορη προσέγγιση στο λιμάνι. Η σύνδεση με τον Βόλο έχει τεθεί ως αίτημα που από πολλές πλευρές μένει να δούμε αν θα υπάρξει ενδιαφέρον.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Απογραφή κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων έως 31 Δεκεμβρίου

Πρόστιμο 200 ευρώ θα πληρώσουν όσοι προχωρήσουν στην απογραφή μετά το τέλος του χρόνου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ψηλαφίζοντας την κτηνοτροφία του μέλλοντος

Η Ένωση Κτηνοτρόφων Προβάτου Φυλής Λέσβου δείχνει στην πράξη την κατεύθυνση που μπορεί και πρέπει να ακολουθήσει η πρωτογενή παραγωγή του νησιού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

«Χωρίς συνενώσεις οι συνεταιρισμοί της Λέσβου δεν έχουν μέλλον»

Το μέλος του Δ.Σ. του Συνεταιρισμού ΚΑΠΗΣ Αχιλλέας Κιαχαγιάς μίλησε το ραδιοφωνικό σταθμό 99 fm ΣΤΟ ΝΗΣΙ και την εκπομπή «Μιλάμε Οικονομικά»
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Τρεις νέες βάσεις δεδομένων για τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων

Υπουργείο Οικονομίας και Τράπεζα της Ελλάδος δημιουργούν σύστημα «νέων Τειρεσιών» για πλήρη εικόνα των οφειλών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Σε νευρική κρίση... οι τιμές του ελαιολάδου

Αστάθεια στις τιμές, πτώση της ποιότητας και μειωμένη ζήτηση στις μεσογειακές αγορές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Στις 250.000 η παραγωγή ελαιολάδου στην Τουρκία

Πρόβλημα για τους παραγωγούς της χώρας το υψηλό κόστος παραγωγής
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επιστρέφει το «Τάλως» στο Βόρειο Αιγαίο

Νέος σχεδιασμός των δρομολογίων για να εξυπηρετηθεί η μεταφορά ζωοτροφών από το λιμάνι της Καβάλας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κεντρικός ο ρόλος του λογιστή από τα Γιαννιτσά

Συνεχίστηκαν οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο «χάρτης» πληρωμών από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

Το ποσό των 2,42 δις ευρώ θα πληρωθούν σε 4,29 εκατομμύρια δικαιούχους ως τις 31 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πρώτος σε ψήφους ο Ιγνάτης Μανάβης στο Συνεταιρισμό Στύψης

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα των εκλογών που έγιναν την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεσηκώνονται οι αγρότες, τα τρακτέρ κατεβαίνουν στην Αθήνα

Μετά το «πάγωμα» των ενισχύσεων και την εξάπλωση της ευλογιάς, οι παραγωγοί ενώνουν δυνάμεις – Η ΕΘΕΑΣ καλεί σε πανελλαδικό αγροτικό συλλαλητήριο στις αρχές Νοεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σκέρτσος: Γνώριζε το Μαξίμου όσο συμβαίνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Υπουργός Επικρατείας και στενός συνεργάτης του Πρωθυπουργού παραδέχθηκε πως η Προεδρεία της κυβέρνησης γνώριζε τι γίνονταν με τις αγροτικές επιδοτήσεις