× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Φραγή κινητών στα σχολεία

Οριστική αποβολή για όποιον αναρτά βίντεο που εκθέτει συμμαθητές του - Το υπουργείο Παιδείας έχει καταρτίσει ποινολόγιο, το οποίο έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στις σχολικές μονάδες

Δημοσίευση 24/3/2024

Φραγή κινητών στα σχολεία
' χρόνος ανάγνωσης

Με οριστική αποβολή από το σχολείο τους θα τιμωρούνται όσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Είναι η αυστηρότερη ποινή που προβλέπεται στο ποινολόγιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο πλέον έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα ελληνικά σχολεία. Διότι η απαγόρευση ορίζεται με εγκυκλίους από το υπουργείο, αλλά τηρείται από ελάχιστους μαθητές, ενώ οι καθηγητές είναι πολύ ελαστικοί. Βεβαίως το πρόβλημα είναι έντονο στα μεγαλύτερα παιδιά, του γυμνασίου και του λυκείου. Η ύπαρξη του κινητού τηλεφώνου δίπλα στον μαθητή μέσα στην τάξη ή στην τσάντα του τον αποσυντονίζει, ενώ πλέον το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει να είναι το βασικό μέσο για τις μορφές ψηφιακού, σχολικού εκφοβισμού. Και αυτό φαίνεται και από το πλήθος των σχετικών καταγγελιών που υπάρχουν στα σχολεία.

Tο υπουργείο Παιδείας, μελετώντας ευρωπαϊκές πρακτικές όπως το σύστημα που ισχύει στη Δανία, θα καταρτίσει «πρωτόκολλο ποινών» με στόχο την τήρηση της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Κάθε παράπτωμα θα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη ποινή. Στόχος του είναι να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι από τη μια πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συμπεριφορές των εφήβων και από την άλλη τις πιέσεις των γονιών τους προκειμένου τα παιδιά τους να… πέφτουν στα μαλακά. Αλλωστε, όπως ανέφερε στην «Κ» εκπαιδευτικός σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας, «έως τώρα σε κάθε ποινή που επιβάλλεται υπάρχει η δικαιολογία των μαθητών ότι “όλοι έχουν τα κινητά στην τάξη” και των γονιών τους ότι “τα άλλα σχολεία δεν είναι αυστηρά”»!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ετσι θα είναι υποχρεωτικό οι μαθητές να παραδίδουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο σχολείο, ημερησίως, κατά την έναρξη των μαθημάτων. Η ποινή όταν μαθητής βρεθεί με το κινητό του στην τάξη θα είναι αποβολή, από ωριαία έως και ημερήσια στην περίπτωση υποτροπής.

Η απαγόρευση οι μαθητές να έχουν μαζί τους το κινητό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου κρίνεται απαραίτητη, διότι είναι συχνό φαινόμενο παιδιά να αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο με συμμαθητές τους για να τα χλευάσουν. «Είναι μια νέα μορφή βίας αυτή. Εχουμε καταγγελίες ότι πολλά παιδιά τραβούν βίντεο από τις τουαλέτες για να κοροϊδέψουν συμμαθητές τους ή και δημιουργούν deep fakes βίντεο, δηλαδή επεξεργασμένα βίντεο μέσω εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης με “υλικό” συμμαθητές τους», ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. «Ποινή θα επιβάλλεται αυτόματα στον μαθητή από τη στιγμή που αναρτήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο μέσα από το σχολείο, ενώ στην περίπτωση ανάρτησης προσωπικών δεδομένων άλλου μαθητή χωρίς τη συναίνεσή του θα τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος», προσέθεσε ο ίδιος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διεθνείς μελέτες

Aλλωστε και διεθνώς είναι ευρέως αποδεκτό ότι η χρήση των ψηφιακών συσκευών από τους μαθητές κατά την εκπαιδευτική διαδικασία δεν βοηθάει. Οπως ανέφερε στην «Κ» η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, «από μελέτη στο πλαίσιο του διαγωνισμού PISA 2022 προέκυψε ότι ένας στους τρεις μαθητές φαίνεται να αποσπάται από τις ψηφιακές συσκευές στο σχολείο. Επίσης, στους μαθητές σε ποσοστό 25% αποσπάται η προσοχή τους όταν συμμαθητές τους χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια του μαθήματος».

Από την άλλη διαπιστώθηκε ότι η μέτρια χρήση ψηφιακών συσκευών στο σχολείο σχετίζεται με υψηλότερες επιδόσεις, ενώ η υπερχρήση και/ή η κακή χρήση των ψηφιακών συσκευών συσχετίζεται αρνητικά με την απόδοση. Οπως λέει η κ. Σοφιανοπούλου, «η έκθεση της UNESCO προτρέπει τις χώρες να επιταχύνουν τις συνδέσεις Διαδικτύου στα σχολεία, αλλά ταυτόχρονα προειδοποιεί ότι η τεχνολογία στην εκπαίδευση θα πρέπει να εφαρμόζεται με τρόπο που να μην αντικαθιστά ποτέ την προσωπική διδασκαλία υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού».

[ΠΗΓΗ]
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στη Λέσβο διαπιστώνει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Κίνδυνος να μην λειτουργήσουν κανονικά τα ολοήμερα σχολεία του νησιού
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Περιοδεία του Εργατικού Κέντρου Λέσβου στην αγορά της Μυτιλήνης

Ενημέρωση για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο και κάλεσμα σε συλλαλητήριο την Πέμπτη στην πλατεία Σαπφούς
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΡΑΣΕΙΣ

Ένα νέο αμαξίδιο, ανάσα αξιοπρέπειας για τον Κώστα στην Ερμού

Χάρη στον Γιώργο Κοτοπούλη και τον Πρόδρομο Πατερέλλη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέα σχολική χρονιά με αναβαθμισμένες υποδομές στη Μυτιλήνη

Με ανακαινίσεις, νέους χώρους και σύγχρονο εξοπλισμό, ο Δήμος Μυτιλήνης αποδεικνύει ότι η Παιδεία μπαίνει στην πρώτη γραμμή!
ΑΤΖΕΝΤΑ

Το 51ο Φεστιβάλ ΚΝΕ‑Οδηγητή στη Μυτιλήνη

Με σύνθημα «Ανατρέπουμε το παλιό, ανοίγουμε τον δρόμο στο νέο. Σοσιαλισμός για να νικήσει το δίκιο!»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Μνήμη απελευθέρωσης: Σεπτέμβρης ’44 στη Λέσβο

Το ΚΚΕ καλεί σε εκδήλωση στα Τσαμάκια για την ιστορική μνήμη και τους σημερινούς αγώνες
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέες ειδικότητες, αλλά λιγοστές αιτήσεις στην ΣΑΕΚ Μυτιλήνης

Κινδυνεύει να χαθεί το παράρτημα της Καλλονής. Ελάχιστο ενδιαφέρον ακόμη και για το τμήμα Τουριστικών Επαγγελμάτων που θα λειτουργήσει εκεί -Συνέντευξη με τον διευθυντή Νίκο Μακαρώνη
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

«Να μπει τέλος σε πρακτικές που ντροπιάζουν το νησί»

Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης για τα περιστατικά κακοποίησης αλόγων σε πανηγύρια
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στο συλλαλητήριο του Εργατικού Κέντρου συμμετέχουν οι οικοδόμοι της Λέσβου

Η συγκέντρωση θα γίνει την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Σαπφούς
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Η φωνή των νησιών εισακούστηκε – μείωση ΦΠΑ στο Βόρειο Αιγαίο»

«Το αίτημα των Επιμελητηρίων Βορείου Αιγαίου έγινε πράξη στην 89η ΔΕΘ» λέει ο Βαγγέλης Μυρσινιάς
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Λιγότερα τροχαία στο Βόρειο Αιγαίο, περισσότερα θανατηφόρα

Ο μηνιαίος απολογισμός της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου