× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μήπως έρχεται για να μείνει το «Ανεμος»;

Εκπλήξεις περιλαμβάνει η σύμβαση ανάθεση της άγονη γραμμής της Λήμνου στην εταιρεία Aegean Sea Lines

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 11/1/2024

Μήπως έρχεται για να μείνει το «Ανεμος»;
' χρόνος ανάγνωσης

Ενδιαφέρουσες εκπλήξεις περιλαμβάνει η σύμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας με την ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Sea Lines για την δρομολόγηση του πλοίου «Άνεμος» στην γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα. Συγκεκριμένα, παρότι η εταιρεία σε ανακοίνωση της αναφέρει πως το πλοίο θα παραμείνει στην γραμμή το αργότερο μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου, η σύμβαση προβλέπει πως το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή «από 11 Ιανουαρίου 2024 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31 Οκτωβρίου 2024». Δηλαδή η σύμβαση κάνει σαφές πως η εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση  να καλύπτει την γραμμή με το ίδιο πλοίο ή άλλο με ανάλογα χαρακτηριστικά μέχρι το τέλος της τρέχουσας δρομολογιακής περιόδου, εφόσον απαιτηθεί.
Επιπρόσθετα η σύμβαση προβλέπει πως το πλοίο θα εκτελεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα στην γραμμή κατά την χειμερινή περίοδο, ενώ την καλοκαιρινή περίοδο (3 Ιουνίου – 1 Σεπτεμβρίου) θα εκτελεί ένα επιπλέον δρομολόγιο με προσέγγιση στο λιμάνι των Μεστών της Χίου. Δηλαδή είναι κάτι παραπάνω από σαφές πως η Aegean Sea Lines ανέλαβε την εξυπηρέτηση της γραμμής χωρίς τον χρονικό περιορισμό που η ίδια έθεσε με την ανακοίνωση της.
Το μίσθωμα ανέρχεται στα 35.164,75 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο είτε προσεγγίζει το λιμάνι των Μεστών είτε όχι. Δηλαδή το μίσθωμα είναι το ίδιο με αυτό που προβλέπεται στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας για την γραμμή.  
Οι παραπάνω προβλέψεις της σύμβασης, πιθανότατα, δείχνουν την αγωνία του υπουργείου Ναυτιλίας να εξασφαλίσει ένα πλοίο για την γραμμή. Ίσως γιατί η ηγεσία του υπουργείου εκτιμά πως ο διαγωνισμός δεν θα ολοκληρωθεί σύντομα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Η κίνηση στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης ανεβαίνει παρά την ακρίβεια

Αύξηση 4% στους επιβάτες το 2025 και 11,1% μόνο τον Νοέμβριο δείχνουν τα στοιχεία της Fraport
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Νέες θέσεις εργασίας στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου

Αναλυτικά οι ειδικότητες που ζητούνται με σύμβαση εργασίας διάρκειας έξι μηνών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι Τούρκοι αγρότες χαιρετίζουν τον αγώνα των Ελλήνων συναδέλφων τους

«Αγωνιζόμαστε για τα ίδια δικαιώματα εκατέρωθεν του Αιγαίου» δηλώνει η Ένωση Όλων των Αγροτών Παραγωγών Τουρκίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Βάζουν το λύκο να φυλάει τα πρόβατα»

Γεωπόνοι αντιδρούν στη μετάβαση του ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πώς θα κάνουν ενστάσεις οι αγρότες για τις επιδοτήσεις 2025

Αναλυτικός οδηγός από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για λάθη σε στρέμματα, τιμολόγια, βοσκοτόπους, ΚΑΕΚ και ΑΤΑΚ, με νέες προθεσμίες και διαδικασίες έως τις αρχές 2026
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση στο χρόνο καταβολής των εισφορών στον ΕΛΓΑ

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχείρισης των ζημιών από τους παγετούς και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής Ιουνίου 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Επεισοδιακή κατάθεση του Ξυλούρη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ειρωνείες και θλιβερές εικόνες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο βορείου Αιγαίου στο πλευρό των παραγωγών

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για αδυναμία προστασίας και «σκιές διαφθοράς» στη διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Τιμές ρεκόρ για τα αρνιά της Λέσβου

Η ευλογιά των προβάτων και η μειωμένη παραγωγή στην Ευρώπη εκτοξεύουν τις τιμές παραγωγού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ζητούν την κατάργηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Ερώτηση στην βουλή κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΚΚΕ