× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μήπως έρχεται για να μείνει το «Ανεμος»;

Εκπλήξεις περιλαμβάνει η σύμβαση ανάθεση της άγονη γραμμής της Λήμνου στην εταιρεία Aegean Sea Lines

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 11/1/2024

Μήπως έρχεται για να μείνει το «Ανεμος»;
' χρόνος ανάγνωσης

Ενδιαφέρουσες εκπλήξεις περιλαμβάνει η σύμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας με την ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Sea Lines για την δρομολόγηση του πλοίου «Άνεμος» στην γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα. Συγκεκριμένα, παρότι η εταιρεία σε ανακοίνωση της αναφέρει πως το πλοίο θα παραμείνει στην γραμμή το αργότερο μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου, η σύμβαση προβλέπει πως το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή «από 11 Ιανουαρίου 2024 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31 Οκτωβρίου 2024». Δηλαδή η σύμβαση κάνει σαφές πως η εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση  να καλύπτει την γραμμή με το ίδιο πλοίο ή άλλο με ανάλογα χαρακτηριστικά μέχρι το τέλος της τρέχουσας δρομολογιακής περιόδου, εφόσον απαιτηθεί.
Επιπρόσθετα η σύμβαση προβλέπει πως το πλοίο θα εκτελεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα στην γραμμή κατά την χειμερινή περίοδο, ενώ την καλοκαιρινή περίοδο (3 Ιουνίου – 1 Σεπτεμβρίου) θα εκτελεί ένα επιπλέον δρομολόγιο με προσέγγιση στο λιμάνι των Μεστών της Χίου. Δηλαδή είναι κάτι παραπάνω από σαφές πως η Aegean Sea Lines ανέλαβε την εξυπηρέτηση της γραμμής χωρίς τον χρονικό περιορισμό που η ίδια έθεσε με την ανακοίνωση της.
Το μίσθωμα ανέρχεται στα 35.164,75 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο είτε προσεγγίζει το λιμάνι των Μεστών είτε όχι. Δηλαδή το μίσθωμα είναι το ίδιο με αυτό που προβλέπεται στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας για την γραμμή.  
Οι παραπάνω προβλέψεις της σύμβασης, πιθανότατα, δείχνουν την αγωνία του υπουργείου Ναυτιλίας να εξασφαλίσει ένα πλοίο για την γραμμή. Ίσως γιατί η ηγεσία του υπουργείου εκτιμά πως ο διαγωνισμός δεν θα ολοκληρωθεί σύντομα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πλώρη για τα 5 ευρώ έβαλε το ισπανικό ελαιόλαδο

Ενισχύεται η ανοδική τάση των τιμών χονδρικής σε όλες τις ποιοτικές κατηγορίες λίγο πριν από την έναρξη της νέας περιόδου συγκομιδής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Η τεχνητή νοημοσύνη στη Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος

Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση παιδιών του Δημοτικού
ΑΓΡΟΤΕΣ

Συσκέψεις επί συσκέψεων για την ευλογιά των προβάτων

Ωστόσο το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης εδώ και ένα χρόνο δεν έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση της επιζωοτίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το ελαιόλαδο στο επίκεντρο επιστημονικής ημερίδας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Διακεκριμένοι επιστήμονες αναλύουν τη συμβολή του στην υγεία και την αειφόρο ανάπτυξη
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μετά το δρομολόγιο της Αλεξανδρούπολης, το Βόρειο Αιγαίο βάζει πλώρη για Βόλο

Την ικανοποίησή του εξέφρασε σε συνέντευξη τύπου ο περιφερειάρχης Βορείου Κώστας Μουτζούρης για τη δρομολόγηση Ρο- Ρο που θα συνδέει τη Θράκη, με Σίγρι, Μεστά και Πειραιά.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

Στήσε τώρα τον χειμωνιάτικο μπαχτσέ

Ο γεωπόνος Θοδωρής Αγγελέλλης εξηγεί ποια λαχανικά φυτεύονται αυτή την εποχή, τα οφέλη, το σωστό χρονοδιάγραμμα και όλα τα μυστικά της καλλιέργειας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοπωλείο Φωτίου: Μια ιστορία γνώσης και εμπιστοσύνης

Για περισσότερα από 40 χρόνια, το βιβλιοπωλείο που αγαπά το παιδί, το σχολείο και το βιβλίο
ΚΟΣΜΟΣ

Καταγγελίες για χαμηλές τιμές στα κρασοστάφυλα της Ριόχα

Οι συνεταιρισμοί των αμπελουργών μιλούν για καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές και αδυναμία κάλυψης του κόστους παραγωγής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πτώση της αγροτικής παραγωγής στην Ελλάδα

Η πτώση αυτή συνδέεται με τις εκτεταμένες ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ντάνιελ» το φθινόπωρο του 2023.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Εμπλοκή στις πληρωμές των προγραμμάτων ΟΕΦ

Κίνδυνο απώλειας ευρωπαϊκής χρηματοδότησης επισημαίνει η ΕΘΕΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Για ακόμα μία φορά, το πιο οικονομικό καρότσι στα Lidl

Στο πλαίσιο της ενέργειας, πραγματοποιήθηκε αγορά 44 βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης από την εταιρεία ερευνών IWD
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Η φωνή των νησιών εισακούστηκε – μείωση ΦΠΑ στο Βόρειο Αιγαίο»

«Το αίτημα των Επιμελητηρίων Βορείου Αιγαίου έγινε πράξη στην 89η ΔΕΘ» λέει ο Βαγγέλης Μυρσινιάς