Τίτλοι τέλους για το «IONIAN SKY»
Στα διαλυτήρια του Αλιαγά γράφεται η τελευταία σελίδα της πολύτομης ιστορίας του γιαπωνέζικου σκαριού που «φόρεσε» και τα σινιάλα της NEL LINES
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 26/1/2020
Συνήθιζαν να το αποκαλούν «βασιλοβάπορο». Όμως η μοίρα επεφύλασσε για το «IONIAN SKY» το τέλος ενός κοινού θνητού βαποριού, στον κόλπο του Αλιαγά. Εκεί, στο διαλυτήριο της Σμύρνης, γράφεται πλέον η τελευταία σελίδα στην πολύτομη ιστορία του στις ελληνικές, και όχι μόνο, θάλασσες.
Το «IONIAN SKY» πέρασε, έστω για λίγο, κι από τη Μυτιλήνη. Το γιαπωνέζικο σκαρί που ήρθε στη χώρα μας για λογαριασμό του Στρίντζη, φόρεσε τα σινιάλα της NEL LINES, πραγματοποιώντας στις αρχές του 2012 το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη/Καβάλα - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ικαρία. Γραμμή, που υπηρέτησε μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου 2013.
Έκτοτε, παροπλίστηκε αναγκαστικά στην Κυνόσουρα, στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, μετά την οικονομική κατάρρευση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου.
Παρά τις όποιες προσπάθειες έγιναν για να σωθεί το γιαπωνέζικο αυτό σκαρί, αυτές δεν καρποφόρησαν. Τελευταία απόπειρα ήταν τον Μάρτιο του 2018, όταν πορτογαλική εταιρεία έδειξε ενδιαφέρον για να το δρομολογήσει στη γραμμή Setubal – Funchal στη Μαδέιρα, κάτι που δεν ευοδώθηκε ποτέ.
Η αντίστροφη μέτρηση για τη διάλυσή του ξεκίνησε στις αρχές Οκτωβρίου, όταν το πλοίο πήρε επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά, με τη Δημόσια Αρχή Λιμένων να προχωρά σε ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίησή και απομάκρυνσή του.
Το μήκους 164 μέτρων πλοίο ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία με πρώτο του όνομα το «SAPPORO MARU». Το 1990 μετονομάστηκε σε «SUNFLOWER SAPPORO» και το 1998 ήρθε στο Αιγαίο για λογαριασμό του Στρίντζη, παίρνοντας αρχικά το όνομα «IONIAN VICTORY», ταξιδεύοντας εν συνεχεία από το 2000 ως «BLUE SKY» Από το 2004, όταν πωλήθηκε σε εταιρεία συμφερόντων Αγούδημου, φέρει το όνομα «IONIAN SKY».