× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πτωτική η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου

Οι επιβάτες που διακινήθηκαν το 2022 από τα λιμάνια του νησιού ήταν κατά 37% λιγότεροι από αυτούς που διακινήθηκαν το 2008

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 5/6/2023

Πτωτική η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου
' χρόνος ανάγνωσης

Στους 354.250 ανήλθαν οι επιβάτες που διακινήθηκαν από τα λιμάνια Μυτιλήνης και Σιγρίου το 2022 με πλοία της ακτοπλοΐας. Σε σχέση με το 2021 (263.691 επιβάτες) υπάρχει σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, ωστόσο παραμένει πολύ κατώτερη της επιβατικής κίνησης του 2019. Την χρονιά αυτή είχαν διακινηθεί από τα λιμάνια του νησιού, με τα πλοία της ακτοπλοΐας 395.840 επιβάτες. Σε ποσοστά η επιβατική κίνηση του 2022 ήταν μικρότερη κατά 10,5% από την επιβατική κίνηση του 2019.

Ακόμη πιο δυσάρεστα είναι τα συμπεράσματα από την σύγκριση της επιβατικής κίνησης του 2022 με αυτή του 2008. Την χρονιά αυτή οι επιβάτες της ακτοπλοΐας που πέρασαν από τα λιμάνια της Λέσβου ήταν 560.480. Αυτό σημαίνει πως η επιβατική κίνηση του 2022 ήταν μικρότερη αυτή του 2008 κατά 36,69%, ενώ η επιβατική κίνηση του 2019 ήταν μικρότερη κατά 29,37%.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι πως οι επιβάτες που διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο Μυτιλήνης το 2022 ήταν 439.185. Το στοιχείο αυτό δείχνει πως οι αεροπορικές πτήσεις είναι πιο ελκυστικές για τους επιβάτες από ότι τα ταξίδια με πλοίο.

Τι στα αλήθεια συμβαίνει

Η μελέτη των στατιστικών στοιχείων δείχνει πως αμέσως μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη ξεκίνησε η μείωση της επιβατικής κίνησης στα λιμάνια της Λέσβου. Το 2009 μείωση της επιβατικής κίνησης άρχισε να γίνεται αισθητή. Την διετία 2013 – 2014 σταματά η πτωτική πορεία και εμφανίζονται σταθεροποιητικές τάσεις. Από την ανάλυση μας αφαιρούμε την διετία 2015 – 2016 διότι οι μεταναστευτικές ροές που καθόρισαν την επιβατική κίνηση είναι ένα μη επαναλαμβανόμενο φαινόμενο. Την περίοδο 2017 – 2019 η επιβατική κίνηση ανακάμπτει ελαφρά, (περίπου 395.000 επιβάτες ανά έτος) σε σχέση με την περίοδο 2013 – 2014. Ωστόσο παραμένει πολύ κατώτερη εκείνης του 2008. Την διετία 2020 – 2021 η επιβατική κίνηση μειώθηκε δραστικά και αιτία ήταν η πανδημία.

Πέρα, από τα συγκυριακά γεγονότα που αυξάνουν ή μειώνουν την επιβατική κίνηση είναι φανερό πως τα ταξίδια με τα πλοία της ακτοπλοΐας, στην περίπτωση της Λέσβου δεν είναι ελκυστικά και ανταγωνιστικά. Γι' αυτό και η επιβατική κίνηση στις αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου είναι μεγαλύτερη από τις ακτοπλοϊκές.

Ο χρόνος του ταξιδιού από την Μυτιλήνη στον Πειραιά, το 2022, διαρκούσε περίπου 13 – 14 ώρες. Όταν το 2008 υπήρχε πλοίο που ολοκλήρωνε το ταξίδι σε 9.30 – 10 ώρες. Το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκε δραστικά και παράλληλα οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρονται εντός των πλοίων είναι πανάκριβα, ιδιαίτερα αν συνεκτιμήσουμε την κατάρρευση των μισθών και των ημερομισθίων που καταγράφηκε την εξεταζόμενη περίοδο στη χώρα. Με λίγα λόγια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με τις επιλογές που έκαναν πυροβόλησαν τα πόδια τους.

Δραματική είναι η κατάσταση στα λιμάνια. Οι αίθουσες αναμονής και οι σύγχρονες υποδομής πρόσβασης στα πλοία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λέσβου είναι μακρινά όνειρα.

Πολύ σημαντικό στοιχείο, που επηρέασε αρνητικά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου, την εξεταζόμενη περίοδο, ήταν η παύση λειτουργίας της ΝΕΛ. Στην περίπτωση της έγιναν σειρά καταστροφικών επιλογών τόσο από τις διοικήσεις της εταιρείας όσο και από τις ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας. Το υπουργείο, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, έδειξε με κάθε τρόπο πως επιδίωκε την κατάρρευση της εταιρείας.


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στους δρόμους ξανά οι συνταξιούχοι της Λέσβου

Κάλεσμα αγώνα ενάντια στην ακρίβεια, τις περικοπές και τον προϋπολογισμό του 2026
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Επικίνδυνες «κόντρες» ανηλίκων στα Κεραμειά

Η διασταύρωση Κεραμειών–Ιππείου έχει γίνει «πίστα» για ανηλίκους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Χριστουγεννιάτικο χωριό στη Λέσχη Εθνοφρουράς Μυτιλήνης

Μια πρωτόγνωρη γιορτινή δράση για τις οικογένειες των στελεχών της 98 ΑΔΤΕ με την πρωτοβουλία του Υποστράτηγου Νικόλαου Γκρέτσα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΔΡΑΣΕΙΣ

11η Εθελοντική Αιμοδοσία στη Μόρια

Από τον Πεζοπορικό Σύλλογο «Η Διχάλα»
ΧΩΡΙΑ

Η ΔΕΥΑΛ δίνει νέα πνοή στην Αγιάσο με ταχεία ολοκλήρωση έργου υποδομών

Αναβάθμιση ύδρευσης και αποχέτευσης σε κομβικούς δρόμους που ενισχύουν την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η Μυτιλήνη γέμισε φως και μουσική στην έναρξη των γιορτών

Ο Δήμαρχος Παναγιώτης Χριστόφας μίλησε για τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, τη φωταγώγηση του δέντρου και τη συνέχεια των εκδηλώσεων με το Χριστουγεννιάτικο Χωριό
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επίθεση σε βάρος του Κοινωνικού Χώρου «Αντίβαρο» στη Χίο

«Στη Χίο δεν χωράνε οι νοσταλγοί του ναζισμού»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Χριστουγεννιάτικη τέχνη από τα υλικά του παρελθόντος στην Αγιάσο

Η Visit Agiasos μετατρέπει τον παλιό τσουρχανά σε έμπνευση για ένα συλλογικό έργο Trash Art στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2025
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ιστορία του ελληνικού κομμουνισμού και όχι μόνο!

Ο ιστορικός Κώστας Καρπόζηλος μίλησε στον Θράσο Αβραάμ για την αναγκαιότητα να διαβάζουμε την ελληνική Αριστερά έξω από τα σύνορα και για μια σύγχρονη πολιτική που να συγκρούεται με την ολιγαρχία του πλούτου
ΧΩΡΙΑ

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο πάρκο Κάτω Τρίτους

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου και ώρα 16.30