× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πτωτική η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου

Οι επιβάτες που διακινήθηκαν το 2022 από τα λιμάνια του νησιού ήταν κατά 37% λιγότεροι από αυτούς που διακινήθηκαν το 2008

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 5/6/2023

Πτωτική η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου

Στους 354.250 ανήλθαν οι επιβάτες που διακινήθηκαν από τα λιμάνια Μυτιλήνης και Σιγρίου το 2022 με πλοία της ακτοπλοΐας. Σε σχέση με το 2021 (263.691 επιβάτες) υπάρχει σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, ωστόσο παραμένει πολύ κατώτερη της επιβατικής κίνησης του 2019. Την χρονιά αυτή είχαν διακινηθεί από τα λιμάνια του νησιού, με τα πλοία της ακτοπλοΐας 395.840 επιβάτες. Σε ποσοστά η επιβατική κίνηση του 2022 ήταν μικρότερη κατά 10,5% από την επιβατική κίνηση του 2019.

Ακόμη πιο δυσάρεστα είναι τα συμπεράσματα από την σύγκριση της επιβατικής κίνησης του 2022 με αυτή του 2008. Την χρονιά αυτή οι επιβάτες της ακτοπλοΐας που πέρασαν από τα λιμάνια της Λέσβου ήταν 560.480. Αυτό σημαίνει πως η επιβατική κίνηση του 2022 ήταν μικρότερη αυτή του 2008 κατά 36,69%, ενώ η επιβατική κίνηση του 2019 ήταν μικρότερη κατά 29,37%.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι πως οι επιβάτες που διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο Μυτιλήνης το 2022 ήταν 439.185. Το στοιχείο αυτό δείχνει πως οι αεροπορικές πτήσεις είναι πιο ελκυστικές για τους επιβάτες από ότι τα ταξίδια με πλοίο.

Τι στα αλήθεια συμβαίνει

Η μελέτη των στατιστικών στοιχείων δείχνει πως αμέσως μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη ξεκίνησε η μείωση της επιβατικής κίνησης στα λιμάνια της Λέσβου. Το 2009 μείωση της επιβατικής κίνησης άρχισε να γίνεται αισθητή. Την διετία 2013 – 2014 σταματά η πτωτική πορεία και εμφανίζονται σταθεροποιητικές τάσεις. Από την ανάλυση μας αφαιρούμε την διετία 2015 – 2016 διότι οι μεταναστευτικές ροές που καθόρισαν την επιβατική κίνηση είναι ένα μη επαναλαμβανόμενο φαινόμενο. Την περίοδο 2017 – 2019 η επιβατική κίνηση ανακάμπτει ελαφρά, (περίπου 395.000 επιβάτες ανά έτος) σε σχέση με την περίοδο 2013 – 2014. Ωστόσο παραμένει πολύ κατώτερη εκείνης του 2008. Την διετία 2020 – 2021 η επιβατική κίνηση μειώθηκε δραστικά και αιτία ήταν η πανδημία.

Πέρα, από τα συγκυριακά γεγονότα που αυξάνουν ή μειώνουν την επιβατική κίνηση είναι φανερό πως τα ταξίδια με τα πλοία της ακτοπλοΐας, στην περίπτωση της Λέσβου δεν είναι ελκυστικά και ανταγωνιστικά. Γι' αυτό και η επιβατική κίνηση στις αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου είναι μεγαλύτερη από τις ακτοπλοϊκές.

Ο χρόνος του ταξιδιού από την Μυτιλήνη στον Πειραιά, το 2022, διαρκούσε περίπου 13 – 14 ώρες. Όταν το 2008 υπήρχε πλοίο που ολοκλήρωνε το ταξίδι σε 9.30 – 10 ώρες. Το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκε δραστικά και παράλληλα οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρονται εντός των πλοίων είναι πανάκριβα, ιδιαίτερα αν συνεκτιμήσουμε την κατάρρευση των μισθών και των ημερομισθίων που καταγράφηκε την εξεταζόμενη περίοδο στη χώρα. Με λίγα λόγια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με τις επιλογές που έκαναν πυροβόλησαν τα πόδια τους.

Δραματική είναι η κατάσταση στα λιμάνια. Οι αίθουσες αναμονής και οι σύγχρονες υποδομής πρόσβασης στα πλοία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λέσβου είναι μακρινά όνειρα.

Πολύ σημαντικό στοιχείο, που επηρέασε αρνητικά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου, την εξεταζόμενη περίοδο, ήταν η παύση λειτουργίας της ΝΕΛ. Στην περίπτωση της έγιναν σειρά καταστροφικών επιλογών τόσο από τις διοικήσεις της εταιρείας όσο και από τις ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας. Το υπουργείο, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, έδειξε με κάθε τρόπο πως επιδίωκε την κατάρρευση της εταιρείας.


ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Το Φεστιβάλ για τη Σαπφώ είναι δράση επιθετικής εξωστρέφειας»

Η Περιφερειακή Αρχή μαζί με τις διοργανώτριες του φεστιβάλ, παρουσίασαν με υπερηφάνεια το πρόγραμμα, ενώ ο Κ. Μουτζούρης προανήγγειλε νέο φεστιβάλ για τον Αγιο Βαλεντίνο
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Για την απώλεια της Αγγελικής Μυρογιάννη

Η οικογένεια και οι συγγενείς της εκλιπούσας ευχαριστούν θερμά όσους και όσες τους συμπαραστάθηκαν στο πένθος τους
ΔΡΑΣΕΙΣ

Εποικοδομητικές συναντήσεις στη Λέσβο της Ένωσης Συντακτών

Τα μέλη της ΕΣΗΕΠΗΝ έκαναν συναντήσεις και συζητήσεις για μια σειρά από σημαντικά θέματα που αφορούν την ανάδειξη σημαντικών τοπικών ζητημάτων μέσα από την δουλειά των επαγγελματιών δημοσιογράφων
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Εργασίες στην πρόσοψη του κτιρίου της παλιάς Πυροσβεστικής στη Μυτιλήνη

Επίσκεψη Δημάρχου στο ξεκίνημα του έργου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ανακαίνιση των Μουσείων Τεριάντ και Θεόφιλου στη Μυτιλήνη

Τι προανήγγειλε η υπουργός Πολιτισμού στη συνάντησή της με τον συνδυασμό «Νέα Δράση, νέος Δήμος»
ΑΓΟΡΑ

Το θερινό ωράριο στην αγορά της Μυτιλήνης

Τι θα ισχύει για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Μυτιλήνης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Την παραίτηση Κατράνη ζητά η Λαϊκή Συσπείρωση Δυτικής Λέσβου

«Αλλιώς να τεθεί η αποπομπή του από το Δημοτικό Συμβούλιο για όσα είπε για τους συγγενείς θυμάτων των Τεμπών»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υπό έλεγχο η φωτιά στα χωράφια της Αγίας Παρασκευής Λέσβου

Ξέσπασε στις 11 το πρωί και ήταν καταλυτική η συνδρομή των πετζετέλ και εθελοντών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Διακοπή νερού σε περιοχές της Μυτιλήνης

Λόγω επισκευής έκτακτης βλάβης της ΔΕΥΑΛ
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Εγκαίνια στις αποθήκες Σαπλιτζά, με πολιτικές και αυτοδιοικητικές παρουσίες

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, έφτασε στο χώρο του Κάτω Κάστρου Μυτιλήνης συνοδευόμενη από τον Παύλο Τριανταφυλλίδη. Στη σημασία των εργασιών έγινε αναφορά στη διάρκεια της εκδήλωσης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ενδιαφέρον επιστημόνων για τα ευρήματα στον άξονα Καλλονή ‑ Σίγρι

Ιδιαίτερες αναφορές στο Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο 5ο Συνέδριο Παγκόσμιων Γεωπάρκων Ελλάδας – Κύπρου πραγματοποιήθηκε από 13 έως 15 Ιουνίου στα Καλάβρυτα