× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πτωτική η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου

Οι επιβάτες που διακινήθηκαν το 2022 από τα λιμάνια του νησιού ήταν κατά 37% λιγότεροι από αυτούς που διακινήθηκαν το 2008

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 5/6/2023

Πτωτική η επιβατική κίνηση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου

Στους 354.250 ανήλθαν οι επιβάτες που διακινήθηκαν από τα λιμάνια Μυτιλήνης και Σιγρίου το 2022 με πλοία της ακτοπλοΐας. Σε σχέση με το 2021 (263.691 επιβάτες) υπάρχει σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, ωστόσο παραμένει πολύ κατώτερη της επιβατικής κίνησης του 2019. Την χρονιά αυτή είχαν διακινηθεί από τα λιμάνια του νησιού, με τα πλοία της ακτοπλοΐας 395.840 επιβάτες. Σε ποσοστά η επιβατική κίνηση του 2022 ήταν μικρότερη κατά 10,5% από την επιβατική κίνηση του 2019.

Ακόμη πιο δυσάρεστα είναι τα συμπεράσματα από την σύγκριση της επιβατικής κίνησης του 2022 με αυτή του 2008. Την χρονιά αυτή οι επιβάτες της ακτοπλοΐας που πέρασαν από τα λιμάνια της Λέσβου ήταν 560.480. Αυτό σημαίνει πως η επιβατική κίνηση του 2022 ήταν μικρότερη αυτή του 2008 κατά 36,69%, ενώ η επιβατική κίνηση του 2019 ήταν μικρότερη κατά 29,37%.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι πως οι επιβάτες που διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο Μυτιλήνης το 2022 ήταν 439.185. Το στοιχείο αυτό δείχνει πως οι αεροπορικές πτήσεις είναι πιο ελκυστικές για τους επιβάτες από ότι τα ταξίδια με πλοίο.

Τι στα αλήθεια συμβαίνει

Η μελέτη των στατιστικών στοιχείων δείχνει πως αμέσως μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη ξεκίνησε η μείωση της επιβατικής κίνησης στα λιμάνια της Λέσβου. Το 2009 μείωση της επιβατικής κίνησης άρχισε να γίνεται αισθητή. Την διετία 2013 – 2014 σταματά η πτωτική πορεία και εμφανίζονται σταθεροποιητικές τάσεις. Από την ανάλυση μας αφαιρούμε την διετία 2015 – 2016 διότι οι μεταναστευτικές ροές που καθόρισαν την επιβατική κίνηση είναι ένα μη επαναλαμβανόμενο φαινόμενο. Την περίοδο 2017 – 2019 η επιβατική κίνηση ανακάμπτει ελαφρά, (περίπου 395.000 επιβάτες ανά έτος) σε σχέση με την περίοδο 2013 – 2014. Ωστόσο παραμένει πολύ κατώτερη εκείνης του 2008. Την διετία 2020 – 2021 η επιβατική κίνηση μειώθηκε δραστικά και αιτία ήταν η πανδημία.

Πέρα, από τα συγκυριακά γεγονότα που αυξάνουν ή μειώνουν την επιβατική κίνηση είναι φανερό πως τα ταξίδια με τα πλοία της ακτοπλοΐας, στην περίπτωση της Λέσβου δεν είναι ελκυστικά και ανταγωνιστικά. Γι' αυτό και η επιβατική κίνηση στις αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου είναι μεγαλύτερη από τις ακτοπλοϊκές.

Ο χρόνος του ταξιδιού από την Μυτιλήνη στον Πειραιά, το 2022, διαρκούσε περίπου 13 – 14 ώρες. Όταν το 2008 υπήρχε πλοίο που ολοκλήρωνε το ταξίδι σε 9.30 – 10 ώρες. Το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκε δραστικά και παράλληλα οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρονται εντός των πλοίων είναι πανάκριβα, ιδιαίτερα αν συνεκτιμήσουμε την κατάρρευση των μισθών και των ημερομισθίων που καταγράφηκε την εξεταζόμενη περίοδο στη χώρα. Με λίγα λόγια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με τις επιλογές που έκαναν πυροβόλησαν τα πόδια τους.

Δραματική είναι η κατάσταση στα λιμάνια. Οι αίθουσες αναμονής και οι σύγχρονες υποδομής πρόσβασης στα πλοία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λέσβου είναι μακρινά όνειρα.

Πολύ σημαντικό στοιχείο, που επηρέασε αρνητικά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου, την εξεταζόμενη περίοδο, ήταν η παύση λειτουργίας της ΝΕΛ. Στην περίπτωση της έγιναν σειρά καταστροφικών επιλογών τόσο από τις διοικήσεις της εταιρείας όσο και από τις ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας. Το υπουργείο, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, έδειξε με κάθε τρόπο πως επιδίωκε την κατάρρευση της εταιρείας.


ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Προστασία των εργαζομένων από τον καύσωνα ζητά το Εργατικό Κέντρο Λέσβου

«Δεν χαρίζουμε την υγεία και τη ζωή μας»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Γιορτή τραχανά στην πλατεία της Ανεμώτιας

Γλέντι με ζωντανή μουσική και παραδοσιακούς Λεσβιακούς σκοπούς
ΧΩΡΙΑ

553.050 ευρώ για την αποκατάσταση αγροτικής οδοποιίας

Υπεγράφη η σύμβαση για Μόρια, Αφάλωνα και Παναγιούδα
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Στην Ανεμώτια το Κέντρο Καινοτομίας Βορείου Αιγαίου

Ιδρύθηκε και τυπικά με τις υπογραφές Βέρρου και Πιερρακάκη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθεση Ζωγραφικής της Καίτης Μεσσηνέζη στη Μυτιλήνη

Από 29 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου στη ΦΕΜ, στο Κάτω Κάστρο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αλλάζει μέσα κι έξω ο παιδικός σταθμός Παμφίλων

Υπεγράφη η σύμβαση του Δήμου Μυτιλήνης με την εταιρεία «Τέχνημα Αιγαίου Α.Ε»
ΒΙΒΛΙΟ

Δανειστική βιβλιοθήκη στο Παλαιοχώρι Λέσβου

Για μικρούς και μεγάλους
ΜΟΥΣΙΚΗ

H Πέννυ Μπαλτατζή στο Κάστρο Μυτιλήνης

Φέρνει το «σπάνιο και εξωτικό χαρμάνι» της στο Λεσβιακό Καλοκαίρι
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

12 «χρυσές» ακτές στο Δήμο Μυτιλήνης

Δείτε σε ποιές παραλίες κυματίζουν οι «Γαλάζιες Σημαίες»
ΤΑΞΙΔΙΑ

Βόλτα στη Φίλια και μπάνιο στην Τσιχράντα και το Καλό Λιμάνι

Με αφορμή την παράσταση «Δεν πληρώνω», γνωρίσαμε καλύτερα τις ομορφιές του οικισμού
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Γάμος Αυστραλών στη Μυτιλήνη, την «αυθεντική» Ελλάδα

Η τελετή έγινε στο Αρχοντικό Τσακίρη στον Μακρύ Γιαλό και η δεξίωση στο ξενοδοχείο «Λώριετ»
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Στις κορυφαίες σκακιστικές ομάδες η Λέσχη Πλωμαρίου «Βενιαμίν ο Λέσβιος»

Δυναμική παρουσία στους αγώνες του 51ου Πανελλήνιου Ομαδικού Πρωταθλήματος Α Εθνικής Κατηγορίας