× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

50 φορτηγά με ζωοτροφές εγκλωβισμένα στη Βόρεια Ελλάδα

Απλοί παρατηρητές των εξελίξεων το υπουργείο Ναυτιλίας και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 15/7/2022

50 φορτηγά με ζωοτροφές εγκλωβισμένα στη Βόρεια Ελλάδα
' χρόνος ανάγνωσης

Την προηγούμενη εβδομάδα το «Ν» κατέγραφε τις εξωφρενικές αυξήσεις στο κόστος μεταφοράς των φορτηγών και στα προβλήματα τροφοδοσίας της Λέσβου με ζωοτροφές. Την Τετάρτη 13 Ιουλίου, στα γραφεία της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για το θέμα. Λίγο μετά το τέλος της σύσκεψης η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου εξέδωσε δελτίο τύπου που γνωστοποιούσε την πραγματοποίηση της σύσκεψης χωρίς να κάνει καμία αναφορά στα αποτελέσματα της. Η σύσκεψη είχε παταγώδη αποτυχία!

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης, που προέδρευσε στην σύσκεψη, το μόνο που είπε είναι πως θα μεταφέρει τα αιτήματα μεταφορέων και των κτηνοτροφικών συνεταιρισμών στο υπουργό Ναυτιλίας, όπως αναφέρουν συμμετέχοντες στην σύσκεψη. Ακόμη, ο κ. Κουτουλάκης, υποσχέθηκε πως θα προσπαθήσει να βρει άλλη εταιρεία που θα ενδιαφερθεί να δρομολογήσει πλοίο Ro - Ro από την Θεσσαλονίκη προς την Μυτιλήνη.

 
Η τροφοδοσία της Λέσβου με ζωοτροφές γίνεται, σχεδόν αποκλειστικά, με φορτηγά που παραλαμβάνουν τις ζωοτροφές από την Βόρεια Ελλάδα, στην συνέχεια μπαίνουν στα πλοία και φθάνουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Όμως, κάθε χρόνο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου με την Βόρεια Ελλάδα αποφεύγουν την μεταφορά των φορτηγών προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες των νησιών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητα τους.

 
Φέτος η κατάσταση, φαίνεται, πως είναι χειρότερη από κάθε άλλη χρονιά. Όπως αναφέρθηκε στην σύσκεψη περισσότερα από 50 φορτηγά με ζωοτροφές είναι εγκλωβισμένα στην Βόρειο Ελλάδα καθώς κανένα πλοίο δεν δέχεται να τα μεταφέρει στην Μυτιλήνη. Υπάρχουν φορτηγά που βρίσκονται στην Καβάλα και στην Θεσσαλονίκη για πάνω από δύο εβδομάδες. Επιπρόσθετα ορισμένα ήδη ζωοτροφών (τριφύλι και άλλες χορτονομές) δεν μπορούν να μεταφερθούν με τα επιβατικά πλοία καθώς είναι επικίνδυνα φορτία. Τα επικίνδυνα φορτία μπορούν να μεταφερθούν μόνο με πλοία τύπου Ro - Ro (πλοία μεταφοράς οχημάτων) που πληρούν τις προδιαγραφές για μεταφορά επικίνδυνων φορτίων.
 

Το μόνο πλοίο Ro - Ro που εκτελεί δρομολόγια προς την Βόρεια Ελλάδα είναι το Πελαγίτης της εταιρείας Αειναύτης Ν.Ε. Αλλά, το πλοίο, δεν έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 20 Ιουνίου. Με αποτέλεσμα, όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, να μην γνωρίζει κανείς πότε θα προσεγγίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της Μυτιλήνης. Η ιστοσελίδα της εταιρείας, την Πέμπτη, επιβεβαίωνε τα όσα είχαν αναφερθεί την προηγούμενη ημέρα στην σύσκεψη στην γενική γραμματεία Αιγαίου, καθώς δεν υπήρχε αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων. Ενώ, το απόγευμα της Πέμπτης, το πλοίο εμφανίζονταν στο λιμάνι της Ρόδου.
 
Αδρανής η Κυβέρνηση βουβή η Περιφέρεια
 
Το υπουργείο Ναυτιλίας και η κυβέρνηση λειτουργούν ως απλοί παρατηρητές της κατάστασης. Αρνούνται να υποχρεώσουν την εταιρεία να εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Μυτιλήνης - Μύρινα - Θεσσαλονίκη και επιστροφή. Κι ελπίζουν πως κάποια στιγμή, κάποια εταιρεία θα ενδιαφερθεί να βάλει πλοίο στην γραμμή. Από την πλευρά της η Περιφέρεια, με την ανακοίνωση της έκανε σαφές πως δεν έχει πρόθεση να απαιτήσει την κάλυψη των αναγκών που έχουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Αυτό μαρτυρά η απουσία οποιασδήποτε κριτικής προς την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο συγκεκριμένο ζήτημα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Απογραφή κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων έως 31 Δεκεμβρίου

Πρόστιμο 200 ευρώ θα πληρώσουν όσοι προχωρήσουν στην απογραφή μετά το τέλος του χρόνου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ψηλαφίζοντας την κτηνοτροφία του μέλλοντος

Η Ένωση Κτηνοτρόφων Προβάτου Φυλής Λέσβου δείχνει στην πράξη την κατεύθυνση που μπορεί και πρέπει να ακολουθήσει η πρωτογενή παραγωγή του νησιού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

«Χωρίς συνενώσεις οι συνεταιρισμοί της Λέσβου δεν έχουν μέλλον»

Το μέλος του Δ.Σ. του Συνεταιρισμού ΚΑΠΗΣ Αχιλλέας Κιαχαγιάς μίλησε το ραδιοφωνικό σταθμό 99 fm ΣΤΟ ΝΗΣΙ και την εκπομπή «Μιλάμε Οικονομικά»
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Τρεις νέες βάσεις δεδομένων για τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων

Υπουργείο Οικονομίας και Τράπεζα της Ελλάδος δημιουργούν σύστημα «νέων Τειρεσιών» για πλήρη εικόνα των οφειλών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Σε νευρική κρίση... οι τιμές του ελαιολάδου

Αστάθεια στις τιμές, πτώση της ποιότητας και μειωμένη ζήτηση στις μεσογειακές αγορές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Στις 250.000 η παραγωγή ελαιολάδου στην Τουρκία

Πρόβλημα για τους παραγωγούς της χώρας το υψηλό κόστος παραγωγής
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επιστρέφει το «Τάλως» στο Βόρειο Αιγαίο

Νέος σχεδιασμός των δρομολογίων για να εξυπηρετηθεί η μεταφορά ζωοτροφών από το λιμάνι της Καβάλας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κεντρικός ο ρόλος του λογιστή από τα Γιαννιτσά

Συνεχίστηκαν οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο «χάρτης» πληρωμών από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

Το ποσό των 2,42 δις ευρώ θα πληρωθούν σε 4,29 εκατομμύρια δικαιούχους ως τις 31 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πρώτος σε ψήφους ο Ιγνάτης Μανάβης στο Συνεταιρισμό Στύψης

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα των εκλογών που έγιναν την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεσηκώνονται οι αγρότες, τα τρακτέρ κατεβαίνουν στην Αθήνα

Μετά το «πάγωμα» των ενισχύσεων και την εξάπλωση της ευλογιάς, οι παραγωγοί ενώνουν δυνάμεις – Η ΕΘΕΑΣ καλεί σε πανελλαδικό αγροτικό συλλαλητήριο στις αρχές Νοεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σκέρτσος: Γνώριζε το Μαξίμου όσο συμβαίνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Υπουργός Επικρατείας και στενός συνεργάτης του Πρωθυπουργού παραδέχθηκε πως η Προεδρεία της κυβέρνησης γνώριζε τι γίνονταν με τις αγροτικές επιδοτήσεις