× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

50 φορτηγά με ζωοτροφές εγκλωβισμένα στη Βόρεια Ελλάδα

Απλοί παρατηρητές των εξελίξεων το υπουργείο Ναυτιλίας και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 15/7/2022

50 φορτηγά με ζωοτροφές εγκλωβισμένα στη Βόρεια Ελλάδα
' χρόνος ανάγνωσης

Την προηγούμενη εβδομάδα το «Ν» κατέγραφε τις εξωφρενικές αυξήσεις στο κόστος μεταφοράς των φορτηγών και στα προβλήματα τροφοδοσίας της Λέσβου με ζωοτροφές. Την Τετάρτη 13 Ιουλίου, στα γραφεία της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για το θέμα. Λίγο μετά το τέλος της σύσκεψης η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου εξέδωσε δελτίο τύπου που γνωστοποιούσε την πραγματοποίηση της σύσκεψης χωρίς να κάνει καμία αναφορά στα αποτελέσματα της. Η σύσκεψη είχε παταγώδη αποτυχία!

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης, που προέδρευσε στην σύσκεψη, το μόνο που είπε είναι πως θα μεταφέρει τα αιτήματα μεταφορέων και των κτηνοτροφικών συνεταιρισμών στο υπουργό Ναυτιλίας, όπως αναφέρουν συμμετέχοντες στην σύσκεψη. Ακόμη, ο κ. Κουτουλάκης, υποσχέθηκε πως θα προσπαθήσει να βρει άλλη εταιρεία που θα ενδιαφερθεί να δρομολογήσει πλοίο Ro - Ro από την Θεσσαλονίκη προς την Μυτιλήνη.

 
Η τροφοδοσία της Λέσβου με ζωοτροφές γίνεται, σχεδόν αποκλειστικά, με φορτηγά που παραλαμβάνουν τις ζωοτροφές από την Βόρεια Ελλάδα, στην συνέχεια μπαίνουν στα πλοία και φθάνουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Όμως, κάθε χρόνο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου με την Βόρεια Ελλάδα αποφεύγουν την μεταφορά των φορτηγών προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες των νησιών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητα τους.

 
Φέτος η κατάσταση, φαίνεται, πως είναι χειρότερη από κάθε άλλη χρονιά. Όπως αναφέρθηκε στην σύσκεψη περισσότερα από 50 φορτηγά με ζωοτροφές είναι εγκλωβισμένα στην Βόρειο Ελλάδα καθώς κανένα πλοίο δεν δέχεται να τα μεταφέρει στην Μυτιλήνη. Υπάρχουν φορτηγά που βρίσκονται στην Καβάλα και στην Θεσσαλονίκη για πάνω από δύο εβδομάδες. Επιπρόσθετα ορισμένα ήδη ζωοτροφών (τριφύλι και άλλες χορτονομές) δεν μπορούν να μεταφερθούν με τα επιβατικά πλοία καθώς είναι επικίνδυνα φορτία. Τα επικίνδυνα φορτία μπορούν να μεταφερθούν μόνο με πλοία τύπου Ro - Ro (πλοία μεταφοράς οχημάτων) που πληρούν τις προδιαγραφές για μεταφορά επικίνδυνων φορτίων.
 

Το μόνο πλοίο Ro - Ro που εκτελεί δρομολόγια προς την Βόρεια Ελλάδα είναι το Πελαγίτης της εταιρείας Αειναύτης Ν.Ε. Αλλά, το πλοίο, δεν έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 20 Ιουνίου. Με αποτέλεσμα, όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, να μην γνωρίζει κανείς πότε θα προσεγγίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της Μυτιλήνης. Η ιστοσελίδα της εταιρείας, την Πέμπτη, επιβεβαίωνε τα όσα είχαν αναφερθεί την προηγούμενη ημέρα στην σύσκεψη στην γενική γραμματεία Αιγαίου, καθώς δεν υπήρχε αναρτημένο πρόγραμμα δρομολογίων. Ενώ, το απόγευμα της Πέμπτης, το πλοίο εμφανίζονταν στο λιμάνι της Ρόδου.
 
Αδρανής η Κυβέρνηση βουβή η Περιφέρεια
 
Το υπουργείο Ναυτιλίας και η κυβέρνηση λειτουργούν ως απλοί παρατηρητές της κατάστασης. Αρνούνται να υποχρεώσουν την εταιρεία να εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Μυτιλήνης - Μύρινα - Θεσσαλονίκη και επιστροφή. Κι ελπίζουν πως κάποια στιγμή, κάποια εταιρεία θα ενδιαφερθεί να βάλει πλοίο στην γραμμή. Από την πλευρά της η Περιφέρεια, με την ανακοίνωση της έκανε σαφές πως δεν έχει πρόθεση να απαιτήσει την κάλυψη των αναγκών που έχουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Αυτό μαρτυρά η απουσία οποιασδήποτε κριτικής προς την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο συγκεκριμένο ζήτημα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι Τούρκοι αγρότες χαιρετίζουν τον αγώνα των Ελλήνων συναδέλφων τους

«Αγωνιζόμαστε για τα ίδια δικαιώματα εκατέρωθεν του Αιγαίου» δηλώνει η Ένωση Όλων των Αγροτών Παραγωγών Τουρκίας
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Βάζουν το λύκο να φυλάει τα πρόβατα»

Γεωπόνοι αντιδρούν στη μετάβαση του ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πώς θα κάνουν ενστάσεις οι αγρότες για τις επιδοτήσεις 2025

Αναλυτικός οδηγός από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για λάθη σε στρέμματα, τιμολόγια, βοσκοτόπους, ΚΑΕΚ και ΑΤΑΚ, με νέες προθεσμίες και διαδικασίες έως τις αρχές 2026
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση στο χρόνο καταβολής των εισφορών στον ΕΛΓΑ

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχείρισης των ζημιών από τους παγετούς και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 30ής Ιουνίου 2026
ΕΛΛΑΔΑ

Επεισοδιακή κατάθεση του Ξυλούρη για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ειρωνείες και θλιβερές εικόνες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής
ΑΓΡΟΤΕΣ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο βορείου Αιγαίου στο πλευρό των παραγωγών

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για αδυναμία προστασίας και «σκιές διαφθοράς» στη διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Τιμές ρεκόρ για τα αρνιά της Λέσβου

Η ευλογιά των προβάτων και η μειωμένη παραγωγή στην Ευρώπη εκτοξεύουν τις τιμές παραγωγού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ζητούν την κατάργηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Ερώτηση στην βουλή κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΚΚΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΚΚΕ: Η κυβέρνηση μπλοκάρει τις αποζημιώσεις για την ευλογιά των προβάτων

Ερώτηση στην Βουλή κατέθεσαν για το θέμα τέσσερις βουλευτές του κόμματος ανάμεσα τους και η Μαρία Κομνηνάκα
ΕΛΛΑΔΑ

Πανικός στο Μαξίμου από τα αγροτικά μπλόκα

Να κλείσει το μέτωπο με τους αγρότες το αργότερο εντός της ερχόμενης εβδομάδας επιδιώκει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
ΕΛΛΑΔΑ

Αγριο κράξιμο σε Τσιάρα από τους βουλευτές της Ν.Δ.

Ολοκληρώθηκε η ενημέρωση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στους βουλευτές της ΝΔ για την αγροτική πολιτική της κυβέρνησης