ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Μειωμένη κατά 57% σε σχέση με το 2019 η κίνηση στη γραμμή Μυτιλήνη – Πειραιά
Στοιχεία για την επιβατική κίνηση, τα δρομολόγια των πλοίων, και τις επιπτώσεις του covid στην ακτοπλοΐα δίνει ο Επιτελικός Εμπορικός Διευθυντής της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος.
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 9/7/2021
Σημαντικά στοιχεία που αφορούν την κίνηση των ακτοπλοϊκών γραμμών που εξυπηρετούν τα νησιά μας καθώς και το ζήτημα που έχει προκύψει με την επάρκεια των καμπινών, έδωσε στο «Ν» 99 fm και στην εκπομπή «Πρωινοί Διάλογοι», ο Επιτελικός Εμπορικός Διευθυντής της Attica Group Διονύσης Θεοδωράτος.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της επάρκειας των καμπινών ο Διον. Θεοδωράτος, παραδέχθηκε ότι φέτος υπάρχει αυξημένη ζήτηση σε καμπίνες λόγω ανασφάλειας των επιβατών για τον covid 19 υπογράμμισε όμως πως αυτό συμβαίνει με όλες τις γραμμές και τα δρομολόγια της εταιρείας και όχι μόνο στα δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου. Ωστόσο σημείωσε Επιτελικός Εμπορικός Διευθυντής της Εταιρείας, η ζήτηση περιορίζεται στις καμπίνες και μόνο σε αυτές, αφού γενικότερα η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μεγάλη μείωση η οποία αγγίζει το 55%.
68.000 κρατήσεις έως τέλος Αυγούστου
«Αυτή τη στιγμή οι κρατήσεις συνολικά για Λέσβο και Χίο από 8 Ιουλίου έως και τέλος Αυγούστου είναι 68.000 άτομα. Από αυτά 21.700 επιβάτες έχουν κάνει κράτηση σε καμπίνες. Λόγω των μέτρων είναι γνωστό ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε τις καμπίνες ως τετράκλινες παρά μόνο ως δίκλινες. Εφόσον λοιπόν συμβαίνει αυτό υπάρχουν κρεβάτια που μένουν αδιάθετα. Ωστόσο ακόμη και σήμερα υπάρχουν μέρες που δεν έχουν κλείσει όλες οι καμπίνες, όμως μέσα στον Αύγουστο κάποιες ημερομηνίες είναι δύσκολο να βρει κανείς καμπίνα».
Ημερήσια δρομολόγια τον Αύγουστο
Όπως σημείωσε ο Διονύσης Θεοδωράτος, η εταιρεία διαθέτει όλες τις καμπίνες προς πώληση και δεν εφαρμόζει καμία πολιτική κράτησής τους, όπως φημολογείται από διάφορους, διότι κάτι τέτοιο θα ήταν εντελώς άτομο. Πρόσθεσε δε, πως για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ήδη έχουν προγραμματισθεί ημερήσια δρομολόγια , σε ορισμένες ημέρες αιχμής του Αυγούστου για να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο κόσμος. Πρόσθεσε μάλιστα ότι ήδη στο σύστημα της εταιρείας έχουν ανέβει αυτά τα δρομολόγια και πωλούνται τα εισιτήρια».
Μειωμένη κίνηση
Αναφερόμενος γενικότερα στην ακτοπλοϊκή κίνηση του φετινού καλοκαιριού σε σύγκριση με το 2019 που ήταν η τελευταία χρονιά κανονικότητας πριν τον κορονοϊό ο Επιτελικός Εμπορικός Διευθυντής της Attica σημειώνει μεταξύ άλλων ότι το δρομολόγιο Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιά έχει μειωμένη κίνηση κατά 57% και σε αριθμούς 131.000 επιβάτες λιγότεροι συγκριτικά με το 2019. Η κατάσταση φαίνεται κάπως βελτιωμένη τις πρώτες μέρες του Ιουλίου όπου η μείωση είναι 30%. Με τα στοιχεία αυτά, εκτιμούμε ότι θα κλείσουμε το δίμηνο του καλοκαιριού με μείωση περίπου 20% σε σύγκριση με το 2019. Όλα βέβαια θα εξαρτηθούν και από τα επιδημιολογικά δεδομένα».
Αναφερόμενος σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, ο Διονύσης Θεοδωράτος, στα μέτρα της κυβέρνησης για την μετακίνηση επιβατών προς τα νησιά με rapid test σε περίπτωση που δεν έχουν εμβολιαστεί, σημείωσε ότι η απόφαση αυτή ελήφθη από επιστημονική επιτροπή και οφείλουμε να τη σεβαστούμε, πρόσθεσε όμως ότι θα υπάρχουν κάποιες επιπτώσεις στην κίνηση.
Οι εμβολιασμένοι πάνε Νότιο Αιγαίο
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία και τα ποσοστά που ανέφερε το στέλεχος της Attica σχετικά με την μετακίνηση των επιβατών όπως είπε για το δρομολόγιο Πειραιά – Χίο – Μυτιλήνης το 34% είναι εμβολιασμένοι, το 55% προσέρχεται με rapid test και το 11% προσέρχεται με μοριακό τεστ.
Στη γραμμή της Δωδεκανήσου ωστόσο, σημείωσε το ποσοστό των εμβολιασμένων επιβατών είναι πολύ μεγαλύτερο και αγγίζει το 66%.
Δρομολόγιο Θεσσαλονίκης
Αναφερόμενος ο Διονύσης Θεοδωράτος στο δρομολόγιο της Θεσσαλονίκης, σημείωσε μεταξύ άλλων, ότι ο αρχικός προγραμματισμό ήταν σταματήσει τον Ιούνιο όπως και έγινε και να συνεχισθεί και πάλι το φθινόπωρο. Πρόσθεσε δε, ότι προφανώς ο σχεδιασμό του δεν ήταν να εξυπηρετήσει την τουριστική κίνηση των νησιών αλλά κυρίως τους επιβάτες και τους φοιτητές. «Γνωρίζουμε ότι υπάρχει σχεδιασμός από την πλευρά του Υπουργείου για αλλαγή στο δρομολόγιο αυτό, ώστε να εξυπηρετεί ολόκληρο το χρόνο το επιβατικό κοινό, αυτό μένει όμως να το δούμε στην πράξη». Απαντώντας το στέλεχος της Attica Group για το αν ένα δρομολόγιο όπως αυτό της Θεσσαλονίκης θα ήταν βιώσιμο χωρίς επιδότηση, σημείωσε ότι σε καμία περίπτωση , τα δρομολόγια της Βόρειας Ελλάδας, Καβάλας και Θεσσαλονίκης δεν είναι βιώσιμα, αφού η επιβατική και εμπορική κίνηση δεν μπορεί να καλύψει το κόστος της λειτουργίας του πλοίου.