ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Μετά το φθινόπωρο η απόφαση για τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη
Αποκλειστικά στο «Ν» ο νέος Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης για τις ακτοπλοϊκές γραμμές και το μεταφορικό ισοδύναμο
Γράφει η ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ Δημοσίευση 9/6/2021
Μετά το φθινόπωρο αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη του Ινστιτούτου Μεταφορών σχετικά με τις επιδοτούμενες γραμμές, μέσα στην οποία θα εξετάζεται και η επανέναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Μυτιλήνης με τη Θεσσαλονίκη. Από τη μελέτη και τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί και η απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας. Ωστόσο θετικός για την επανέναρξη σε μόνιμη βάση του δρομολογίου είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης που μίλησε αποκλειστικά στο ρ/σ του «Ν» στους 99 στα fm και την εκπομπή «Ανθέων 99».
«Αποτελεί για εμένα, ύψιστη τιμή η απόφαση του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη - και τον ευχαριστώ για αυτό - να με εντάξει στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας για την υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης για τον ευαίσθητο και εθνικά σημαντικό νησιωτικό χώρο και αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στους νέους ανθρώπους» τόνισε ο κ. Κουτουλάκης, ο οποίος μαζί με την προκάτοχό του Χριστιάνα Καλογήρου ανέλαβαν επικεφαλής της συντακτικής ομάδας του προγράμματος «Νέαρχος» το οποίο αποτελεί εργαλείο «κορωνίδα» για τη χρηματοδότηση κρίσιμων έργων και λειτουργιών στο νησιωτικό χώρο. Εξασφαλίζει την ένταξη λιμενικών έργων και εγκαταστάσεων, έργων αφαλατώσεων και δικτύων διανομής ύδατος κυρίως σε μικρά, άνυδρα και απομακρυσμένα νησιά, καθώς και τη χρηματοδότηση πολυτετών συμβάσεων για την κάλυψη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στις άγονες γραμμές.
Πέρα από τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κουτουλάκης ανέφερε στο «Ν» ότι έγινε και γίνεται σπουδαία δουλειά από τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και συχνά αθόρυβη, ενώ μίληση για τη νέα άγονη γραμμή Κύμης, Μεστών και Σιγρίου που γίνεται στο πλαίσιο ανάδειξης των ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενων νέων λιμενικών εγκαταστάσεων. Κληθείς να σχολιάσει γιατί δεν προτιμήθηκε το λιμάνι του Λαυρίου για την εν λόγω γραμμή ο κ. Κουτουλάκης εξήγησε ότι εξετάζεται παράλληλα και ανεξάρτητα από το εν λόγω δρομολόγιο η σύνδεση του Λαυρίου με το Βόρειο Αιγαίο.
Παράλληλα μέσα στη μελέτη στην οποία αναμένεται και η επιχειρηματολογία για τη βιωσιμότητα ή όχι της σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη σχεδιάζεται και η δημιουργία κόμβων για τις ακτινωτές μετακινήσεις μεταξύ των νησιών.
Για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ο κ. Κουτουλάκης τόνισε ότι εφαρμόζεται τα τελευταία τρία χρόνια και ότι η κυβέρνηση της ΝΔ βελτιώνει συνεχώς ασάφειες, όπως για παράδειγμα στο θέμα των καυσίμων και η Γενική Γραμματεία σχεδιάζει να επωφελούνται και νέες ομάδες επιβατών, ενώ πλέον τίθεται χρονοδιάγραμμα για την καλύτερη καταβολή της ενίσχυσης στους λογαριασμούς των δικαιούχων.
Επιπρόσθετα, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σκοπεύει να επιχορηγεί πολιτιστικούς Συλλογους με γνώμονα την ποιότητα, όπως είπε ο κ. Κουτουλάκης, ενώ σκοπεύει να ενταχθεί σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα ψηφιοποίησης μονοπατιών, ένα από τα οποία ανήκει και στη Μυτιλήνη και αναμένεται να ανακοινωθεί προσεχώς.