× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μυτιληνιός φοιτητής Ιατρικής εξηγεί τι σημαίνει λοκντάουν... στις σπουδές

Ο δευτεροετής, Π. Νανόπουλος συντάσσεται με συμφοιτητές του από όλη την Ελλάδα για να ανοίξουν ξανά οι σχολές

Γράφει η ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ Δημοσίευση 10/4/2021

Μυτιληνιός φοιτητής Ιατρικής εξηγεί τι σημαίνει λοκντάουν... στις σπουδές

Από τους αριστούχους μαθητές της Λέσβου, ο Παναγιώτης Νανόπουλος πέρασε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης το 2019, όπως και άλλοι Μυτιληνιοί φοιτητές και φοιτήτριες, έχει επιστρέψει στο νησί, καταβάλλοντας ωστόσο παράλληλα η οικογένειά του το ενοίκιο κάθε μήνα. Την ίδια ώρα, όπως η πλειοψηφία φοιτητών και ακαδημαϊκών δεν μπορεί να καταλάβει πώς το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι μαθήματα εργαστηριακά, όπως της ιατρικής μπορούν να γίνονται εξ αποστάσεως!

Για όλ’ αυτά μας μίλησε στο ρ/σ του «Ν» στους 99 στα fm και την εκπομπή «Ανθέων 99»:

Με πρωτοβουλία των δευτεροετών Ιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όλοι οι δευτεροετείς της Ιατρικής «συγκεντρώθηκαν» και αποστέλλουν επιστολή στο υπουργείο Παιδείας για να επιστρέψουν οι φοιτητές στα εργαστήρια και τα αμφιθέατρα.

«Σημειώνουμε έναν χρόνο με κλειστά πανεπιστήμια. Καθημερινά παρατηρούμε την ανεπάρκεια της τηλεκπαίδευσης και τον αντίκτυπο της έλλειψης εργαστηρίων. Ενώ στην αρχή της πανδημίας ο ιός ήταν ένας «άγνωστος εχθρός», πλέον έχει κατανοηθεί η φύση του και έχουν εφαρμοστεί μέτρα για την πρόληψη της διασποράς και την προστασία των πολιτών. Λαμβάνοντας υπόψιν τα δεδομένα αυτά και σεβόμενοι την δημόσια υγεία, θεωρούμε απαραίτητη την συγκρότηση πλάνου για να δρομολογηθεί η επιστροφή μας στα εργαστήρια και έτσι να διασφαλιστεί η πληρότητα των γνώσεών μας» αναφέρει ο Παναγιώτης

Η λύση της τηλεκπαίδευσης, αν και μονόδρομος όταν αρχικά εφαρμόστηκε, αποδεικνύεται πλέον ανεπαρκής, ιδίως στην μετάδοση πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων που προϋποθέτουν την διεξαγωγή των εργαστηρίων με φυσική παρουσία, εξηγεί.

Η επιστολή στο υπουργείο

«Για τον σκοπό αυτό, πέρα από τα συμβατικά μέτρα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά, τήρηση αποστάσεων), κρίνουμε απαραίτητη τη διάθεση rapid test, self test και τη δρομολόγηση των εμβολιασμών των φοιτητών στις σχολές υγείας, με προτεραιότητα βέβαια στα κλινικά έτη. Σας προτρέπουμε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς να μεριμνήσετε ώστε να πληθύνουν τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, στις πόλεις όπου κρίνεται απαραίτητο και είναι εφικτό.

Με στόχο την περαιτέρω μείωση του συνωστισμού, προτείνουμε την εφαρμογή του υβριδικού μοντέλου (διαδικτυακά και δια ζώσης ταυτόχρονα), το οποίο εφαρμόστηκε με επιτυχία σε προκλινικά έτη πολλών σχολών (π.χ. Ιατρική Αθηνών και Κρήτης) στην αρχή του χειμερινού εξαμήνου 2020-2021. Ιδιαίτερα αισιόδοξες είναι οι πιλοτικές δράσεις δια ζώσης διδασκαλίας που πραγματοποιούνται δοκιμαστικά και με ασφάλεια το τελευταίο διάστημα σε πολλά Πανεπιστήμια πανελλαδικά (π.χ. ΕΚΠΑ, Πάντειος, ΑΠΘ). Τα παραπάνω αποδεικνύουν πως η ασφαλής επιστροφή στα εργαστήρια των σχολών μας είναι εφικτή. Στήριξη στον αγώνα διεκδίκησης της επιστροφής μας στις εργαστηριακές ασκήσεις συναντάμε και από τους καθηγητές μας, καθώς αναγνωρίζουν την σημασία των εργαστηρίων στην πολυεπίπεδη εκπαίδευσή μας, όπως ανακοίνωσε και η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ στην πρόσφατη συνεδρίασή της (30/3/2021).

Με την υβριδική πραγματοποίηση των τρεχόντων εργαστηρίων και δεδομένης της βαρύτητας αυτών που δεν πραγματοποιήθηκαν στα προηγούμενα εξάμηνα, με την κατάλληλη οργάνωση από κάθε πανεπιστημιακή αρχή, ανοίγει ο δρόμος για την διεξαγωγή τους σε συμπτυγμένη και επαναληπτική μορφή. Θυμόμαστε ότι οι δυσκολίες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ενισχύθηκαν από τη μη έγκαιρη παράδοση των συγγραμμάτων (δεδομένης μάλιστα της αδυναμίας πρόσβασης στις πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες). Ως εκ τούτου, αιτούμαστε την ταχύτερη παράδοση των συγγραμμάτων του τρέχοντος εξαμήνου καθώς και τη δυνατότητα παραλαβής τους από κοντινά βιβλιοπωλεία, όπου αυτή είναι εφικτή»

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Σε μια μέρα, 18 κρούσματα κορονοϊού στον Καρά Τεπέ

Ραγδαία η εξέλιξη της νόσου μέσα στον καταυλισμό. 66 κρούσματα σε 14 μέρες, 140 σε καραντίνα!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1ος Μαθητικός Διαγωνισμός του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Και εκδήλωση για την έρευνα και την καινοτομία
ΥΓΕΙΑ

Ένα self test την εβδομάδα, από Δευτέρα

Για την προσέλευση στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα για τις πανελλαδικές

14 Ιουνίου ξεκινούν τα Γενικά Λύκεια και 15 Ιουνίου τα Επαγγελματικά Λύκεια
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΡΑΣΕΙΣ

«Κάνε μια Ευχή», 25 χρόνια στηρίζει τα όνειρα των μικρών ηρώων

Η Μυτιλήνη μπήκε στο διαδραστικό χάρτη του «Κάνε μια Ευχή» και στηρίζει τον Αβέρκιο να πραγματοποιήσει την ευχή του
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΡΑΣΕΙΣ

«Πιστοί από όλη την Ελλάδα ρωτούν για το Πανηγύρι του Ταξιάρχη»

Στις θρησκευτικές εκδηλώσεις και στα μέτρα που θα ισχύσουν στο πανηγύρι του Ταξιάρχη στο Μανταμάδο, αναφέρεται ο Πρωτοπρεσβύτερος του Ναού π. Ευστράτιος Δήσσος
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

«Οι ελληνικές Αρχές έχουν σώσει χιλιάδες ζωές από το 2015»

Απάντηση της Ελλάδας σε επίμονες καταγγελίες για επαναπροωθήσεις στην Τουρκία
ΔΡΑΣΕΙΣ

Ανοίγει την Παρασκευή το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Νέα εκθέματα και μοναδικά ευρήματα από το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου εκτίθενται για πρώτη φορά
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Με σφραγίδα Μητσοτάκη το νέο ΚΥΤ στη Λέσβο

Επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Μετανάστευσης και συνάντηση με τον Νότη Μηταράκη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τρεις μαθήτριες του «Πειραματικού» διακρίθηκαν στο φιλοσοφικό δοκίμιο

Στην τελική φάση του 10ου Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Πικετοφορία την Πέμπτη στην πλατεία Σαπφούς

«Κάτω τα χέρια από το 8ωρο» λέει το Εργατικό Κέντρο Λέσβου
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

«Γιατί θέλησα να αυτοκτονήσω....»

Ο 19χρονος Ισαάκ Αλ Σάλεχ μιλά στο «Ν» για την κόλαση του πολέμου από την οποία διέφυγε πριν δυο χρόνια και την κόλαση του άγνωστου μέλλοντος που βρήκε ερχόμενος στην Ελλάδα