× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Ευθείες πιέσεις από στελέχη της εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών»

Ανακοίνωση μελών του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΜΕ Λέσβου

Δημοσίευση 5/2/2021

«Ευθείες πιέσεις από στελέχη της εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών»
' χρόνος ανάγνωσης

Ανακοίνωση και προτάσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Γιάννη Συκά, Μαρίνου Ηλιόπουλου, Έφης Γκίκα,  Μαρίας Περδικούρη για τη μη βαθμολόγηση των μαθητών κατατέθηκαν χθες από την ΕΛΜΕ Λέσβου. Σε αυτή αναφέρονται τα εξής:

«Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης σε σχέση με την αξιολόγηση των μαθητών κατά το 1ο τετράμηνο το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου διαπίστωσε μετά από επικοινωνία με συναδέλφους ότι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχει ελλιπής ενημέρωση των Συλλόγων Διδασκόντων για το πλήρες νομικό πλαίσιο που δίνει τη δυνατότητα σε Συλλόγους Διδασκόντων ή σε εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα κατάθεσης βαθμολογίας στο Β τετράμηνο. Σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίστηκε η εγκύκλιος ως μοναδική δυνατότητα των εκπαιδευτικών παρά της σαφέστατες ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ (14-12-2021 και 27-01-2021) όπου γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο ισχύον νομικό πλαίσιο.

Υπήρξαν σε ορισμένες περιπτώσεις ευθείες πιέσεις από την πλευρά στελεχών της εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολικών μονάδων) για υπακοή στην αντιπαιδαγωγική οδηγία του ΥΠΑΙΘ για αξιολόγηση – βαθμολόγηση στο Α’ τετράμηνο με κλειστά σχολεία! Η στάση αυτή απέκρυπτε την ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου (24-1-2021) ενώ έφτασε ακόμη και σε μη αποδοχή της καθόλα νόμιμης και παιδαγωγικά στοιχειοθετημένης άρνησης κατάθεσης της βαθμολογίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ίδιο κλίμα και η προφορική απαγόρευση από τη Διοίκηση των διά ζώσης συνεδριάσεων σε ανοιχτά σχολεία, η οποία δεν έχει προφανώς καμία λογική βάση, αλλά μοναδικό σκοπό την αποδυνάμωση των συλλογικών αποφάσεων προτάσσοντας τους παράλληλους μονόλογους των τηλεδιασκέψεων. Είναι καταφανώς παράδοξο να μην μπορούν οι εργαζόμενοι που είναι στον ίδιο χώρο για ώρες να συναποφασίζουν για κρίσιμα ζητήματα που προκύπτουν παρά μόνο με τηλεδιάσκεψη.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν αφ’ ενός να συνεδριάζουν στο χώρο εργασίας τους και έχοντας αφ’ ετέρου την γνώση και την παιδαγωγική ευθύνη είναι σε θέση να αποφασίσουν πότε θα προχωρήσουν στην κατάθεση βαθμολογίας.

Σε αυτά τα πλαίσια παραθέτουμε ενδεικτικά ένα σκεπτικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από της Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς που δε θα προχωρήσουν σε κατάθεση βαθμολογίας για το Α τετράμηνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

 

Αιτιολογικό σημείωμα για τη μη βαθμολόγηση στο Α’ τετράμηνο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Με βάση την κείμενη νομοθεσία και έχοντας πλήρη επίγνωση της παιδαγωγικής μου ευθύνης δηλώνω ότι αδυνατώ να καταθέσω βαθμολογία Α Τετραμήνου και θα αξιοποιήσω τη δυνατότητα να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία, για τους παρακάτω λόγους:

 

α) ο χρόνος κατά τον οποίο το σχολείο λειτούργησε δια ζώσης ήταν λιγότερος από δύο μήνες.

 

β) Τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αρκετοί μαθητές του σχολείου μας είτε αδυνατούν πλήρως να ανταποκριθούν για αντικειμενικούς λόγους ή η συμμετοχή τους γίνεται με ελλιπή τρόπο και εξοπλισμό, γεγονός που βάζει εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή τους στην εκπαίδευση.

 

γ) Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να ικανοποιήσει και να αντικαταστήσει το πολυσύνθετο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης που συντελείται στη σχολική αίθουσα.

 

δ)Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καθιστά δυνατή την αντικειμενική και ισότιμη αξιολόγηση των μαθητών.

 

ε) Το ότι λόγω των ειδικών συνθηκών της τηλεκπαίδευσης δεν είναι δυνατό να διεξαχθούν γραπτές δοκιμασίες εξ αποστάσεως και ούτε να σχηματιστεί ικανοποιητική εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον των μαθητών του τμήματος.

 

στ) Ότι με βάση την κείμενη νομοθεσία (Ν.4610/2019   αρθ.103 παρ. 1, 4,7,αρθ. 120 και 122,ΥΑ 3245/Δ2/12-1-2021 ΦΕΚ 47/ 13-1-2021, Π.Δ 126/2016 άρθρο 12),  μπορούμε να μεταφέρουμε τα διαγωνίσματα του 1ου Τετραμήνου στο 2ο Τετράμηνο και να μην καταθέσουμε βαθμολογία, με αιτιολογημένο σημείωμά μας, ενεργώντας με γνώμονα την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη που φέρουμε απέναντι σε όλα τα παιδιά

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Εθελοντική αιμοδοσία στο Σκόπελο της Γέρας

Την Κυριακή 2 Νοεμβρίου από τις 9.30 ως τις 13.30
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Συνάντηση της Ένωσης Στρατιωτικών Λέσβου με τη Μαρία Κομνηνάκα

Η βουλευτίνα του ΚΚΕ ενημερώθηκε από τους συνδικαλιστές στρατιωτικούς για τις θέσεις τους επί του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
ΥΓΕΙΑ

Η Καλλονή στα ροζ για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού

Μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν στον Ροζ Περίπατο, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και ενημέρωσης από το θεματικό πάρκο Βασιλειάδη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η «κορδέλα της ψυχραιμίας» προβληματίζει σε ΚΤΕΛ της Λέσβου

Το ΚΤΕΛ λέει ότι τα παιδιά είναι ζωηρά — κι ένας οδηγός έβαλε σχοινί για να κρατήσει την «τάξη» στο λεωφορείο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Κύκλωμα διακίνησης ξεσκεπάστηκε στη Μυτιλήνη

26χρονος αλλοδαπός συνελήφθη ως μέλος ομάδας οκτώ ατόμων που φέρονται να οργάνωναν μεταφορές μεταναστών από τα τουρκικά παράλια προς τη Λέσβο
ΔΡΑΣΕΙΣ

Μαθητές του Γυμνασίου Καλλονής γνώρισαν τα φθινοπωρινά πουλιά του νησιού

Μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία στον υγρότοπο Καλλονής με δράσεις παρατήρησης και ενημέρωσης από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Συνάντηση των στρατιωτικών της Λέσβου με τον Παναγιώτη Παρασκευαΐδη

Στο επίκεντρο οι αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας και οι επιπτώσεις στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων
ΥΓΕΙΑ

Ενημέρωση για τον καρκίνου του μαστού στη Μυτιλήνη

Δράση στην αγορά της Μυτιλήνης από την 1η ΤΟΜΥ Λέσβου σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Μυτιλήνης και τον Σύλλογο Καρκινοπαθών Λέσβου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Παρουσιάζονται στη Μυτιλήνη τα Πολιτιστικά Masterplans του Βορείου Αιγαίου

Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στις 10:00 το πρωί, στο Επιμελητήριο Λέσβου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο πλευρό της Χίου μετά τις πυρκαγιές

Ο Αντιπεριφερειάρχης Παντελής Μπουρνιάς συνεχάρη την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη συμβολή της μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ένα «ταξίδι» στο Βέλγιο στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής

Ο Βέλγος σκηνοθέτης Pierre Dherte ταξίδεψε τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Λουτρόπολης Θερμής στη χώρα του μέσα από ένα πρωτότυπο μάθημα Γεωγραφίας, γεμάτο εικόνες, κόμικς και… βελγικές γεύσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Βέλγιο… αλλιώς! Ένα μάθημα Γεωγραφίας με γεύση, εικόνα και ιστορία

Στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής