× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Ευθείες πιέσεις από στελέχη της εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών»

Ανακοίνωση μελών του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΜΕ Λέσβου

Δημοσίευση 5/2/2021

«Ευθείες πιέσεις από στελέχη της εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών»
' χρόνος ανάγνωσης

Ανακοίνωση και προτάσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Γιάννη Συκά, Μαρίνου Ηλιόπουλου, Έφης Γκίκα,  Μαρίας Περδικούρη για τη μη βαθμολόγηση των μαθητών κατατέθηκαν χθες από την ΕΛΜΕ Λέσβου. Σε αυτή αναφέρονται τα εξής:

«Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης σε σχέση με την αξιολόγηση των μαθητών κατά το 1ο τετράμηνο το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου διαπίστωσε μετά από επικοινωνία με συναδέλφους ότι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχει ελλιπής ενημέρωση των Συλλόγων Διδασκόντων για το πλήρες νομικό πλαίσιο που δίνει τη δυνατότητα σε Συλλόγους Διδασκόντων ή σε εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα κατάθεσης βαθμολογίας στο Β τετράμηνο. Σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίστηκε η εγκύκλιος ως μοναδική δυνατότητα των εκπαιδευτικών παρά της σαφέστατες ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ (14-12-2021 και 27-01-2021) όπου γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο ισχύον νομικό πλαίσιο.

Υπήρξαν σε ορισμένες περιπτώσεις ευθείες πιέσεις από την πλευρά στελεχών της εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολικών μονάδων) για υπακοή στην αντιπαιδαγωγική οδηγία του ΥΠΑΙΘ για αξιολόγηση – βαθμολόγηση στο Α’ τετράμηνο με κλειστά σχολεία! Η στάση αυτή απέκρυπτε την ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου (24-1-2021) ενώ έφτασε ακόμη και σε μη αποδοχή της καθόλα νόμιμης και παιδαγωγικά στοιχειοθετημένης άρνησης κατάθεσης της βαθμολογίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ίδιο κλίμα και η προφορική απαγόρευση από τη Διοίκηση των διά ζώσης συνεδριάσεων σε ανοιχτά σχολεία, η οποία δεν έχει προφανώς καμία λογική βάση, αλλά μοναδικό σκοπό την αποδυνάμωση των συλλογικών αποφάσεων προτάσσοντας τους παράλληλους μονόλογους των τηλεδιασκέψεων. Είναι καταφανώς παράδοξο να μην μπορούν οι εργαζόμενοι που είναι στον ίδιο χώρο για ώρες να συναποφασίζουν για κρίσιμα ζητήματα που προκύπτουν παρά μόνο με τηλεδιάσκεψη.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν αφ’ ενός να συνεδριάζουν στο χώρο εργασίας τους και έχοντας αφ’ ετέρου την γνώση και την παιδαγωγική ευθύνη είναι σε θέση να αποφασίσουν πότε θα προχωρήσουν στην κατάθεση βαθμολογίας.

Σε αυτά τα πλαίσια παραθέτουμε ενδεικτικά ένα σκεπτικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από της Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς που δε θα προχωρήσουν σε κατάθεση βαθμολογίας για το Α τετράμηνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

 

Αιτιολογικό σημείωμα για τη μη βαθμολόγηση στο Α’ τετράμηνο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Με βάση την κείμενη νομοθεσία και έχοντας πλήρη επίγνωση της παιδαγωγικής μου ευθύνης δηλώνω ότι αδυνατώ να καταθέσω βαθμολογία Α Τετραμήνου και θα αξιοποιήσω τη δυνατότητα να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία, για τους παρακάτω λόγους:

 

α) ο χρόνος κατά τον οποίο το σχολείο λειτούργησε δια ζώσης ήταν λιγότερος από δύο μήνες.

 

β) Τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αρκετοί μαθητές του σχολείου μας είτε αδυνατούν πλήρως να ανταποκριθούν για αντικειμενικούς λόγους ή η συμμετοχή τους γίνεται με ελλιπή τρόπο και εξοπλισμό, γεγονός που βάζει εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή τους στην εκπαίδευση.

 

γ) Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να ικανοποιήσει και να αντικαταστήσει το πολυσύνθετο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης που συντελείται στη σχολική αίθουσα.

 

δ)Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καθιστά δυνατή την αντικειμενική και ισότιμη αξιολόγηση των μαθητών.

 

ε) Το ότι λόγω των ειδικών συνθηκών της τηλεκπαίδευσης δεν είναι δυνατό να διεξαχθούν γραπτές δοκιμασίες εξ αποστάσεως και ούτε να σχηματιστεί ικανοποιητική εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον των μαθητών του τμήματος.

 

στ) Ότι με βάση την κείμενη νομοθεσία (Ν.4610/2019   αρθ.103 παρ. 1, 4,7,αρθ. 120 και 122,ΥΑ 3245/Δ2/12-1-2021 ΦΕΚ 47/ 13-1-2021, Π.Δ 126/2016 άρθρο 12),  μπορούμε να μεταφέρουμε τα διαγωνίσματα του 1ου Τετραμήνου στο 2ο Τετράμηνο και να μην καταθέσουμε βαθμολογία, με αιτιολογημένο σημείωμά μας, ενεργώντας με γνώμονα την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη που φέρουμε απέναντι σε όλα τα παιδιά

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Σχολεία χωρίς δασκάλους και ειδικότητες στην έναρξη της χρονιάς

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου καταγγέλλει ελλείψεις άνω των 20 εκπαιδευτικών, κλειστά τμήματα ένταξης και ανυπαρξία βασικών ειδικοτήτων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Νέες αφίξεις και σχολική ένταξη προσφυγόπουλων στη Μυτιλήνη

Σταθερά κάτω από 1.000 οι διαμένοντες αιτούντες άσυλο στον Καρά Τεπέ
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΑΓΟΡΑ

Η τεχνητή νοημοσύνη στη Σχολή Πληροφορικής Πλάτωνος

Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση παιδιών του Δημοτικού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στη Λέσβο διαπιστώνει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Κίνδυνος να μην λειτουργήσουν κανονικά τα ολοήμερα σχολεία του νησιού
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Περιοδεία του Εργατικού Κέντρου Λέσβου στην αγορά της Μυτιλήνης

Ενημέρωση για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο και κάλεσμα σε συλλαλητήριο την Πέμπτη στην πλατεία Σαπφούς
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΡΑΣΕΙΣ

Ένα νέο αμαξίδιο, ανάσα αξιοπρέπειας για τον Κώστα στην Ερμού

Χάρη στον Γιώργο Κοτοπούλη και τον Πρόδρομο Πατερέλλη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέα σχολική χρονιά με αναβαθμισμένες υποδομές στη Μυτιλήνη

Με ανακαινίσεις, νέους χώρους και σύγχρονο εξοπλισμό, ο Δήμος Μυτιλήνης αποδεικνύει ότι η Παιδεία μπαίνει στην πρώτη γραμμή!
ΑΤΖΕΝΤΑ

Το 51ο Φεστιβάλ ΚΝΕ‑Οδηγητή στη Μυτιλήνη

Με σύνθημα «Ανατρέπουμε το παλιό, ανοίγουμε τον δρόμο στο νέο. Σοσιαλισμός για να νικήσει το δίκιο!»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Μνήμη απελευθέρωσης: Σεπτέμβρης ’44 στη Λέσβο

Το ΚΚΕ καλεί σε εκδήλωση στα Τσαμάκια για την ιστορική μνήμη και τους σημερινούς αγώνες
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Νέες ειδικότητες, αλλά λιγοστές αιτήσεις στην ΣΑΕΚ Μυτιλήνης

Κινδυνεύει να χαθεί το παράρτημα της Καλλονής. Ελάχιστο ενδιαφέρον ακόμη και για το τμήμα Τουριστικών Επαγγελμάτων που θα λειτουργήσει εκεί -Συνέντευξη με τον διευθυντή Νίκο Μακαρώνη
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ

«Να μπει τέλος σε πρακτικές που ντροπιάζουν το νησί»

Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης για τα περιστατικά κακοποίησης αλόγων σε πανηγύρια