«Ευθείες πιέσεις από στελέχη της εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών»
Ανακοίνωση μελών του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΜΕ Λέσβου
Δημοσίευση 5/2/2021
Ανακοίνωση και προτάσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Γιάννη Συκά, Μαρίνου Ηλιόπουλου, Έφης Γκίκα, Μαρίας Περδικούρη για τη μη βαθμολόγηση των μαθητών κατατέθηκαν χθες από την ΕΛΜΕ Λέσβου. Σε αυτή αναφέρονται τα εξής:
«Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης σε σχέση με την αξιολόγηση των μαθητών κατά το 1ο τετράμηνο το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου διαπίστωσε μετά από επικοινωνία με συναδέλφους ότι:
Υπάρχει ελλιπής ενημέρωση των Συλλόγων Διδασκόντων για το πλήρες νομικό πλαίσιο που δίνει τη δυνατότητα σε Συλλόγους Διδασκόντων ή σε εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα κατάθεσης βαθμολογίας στο Β τετράμηνο. Σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίστηκε η εγκύκλιος ως μοναδική δυνατότητα των εκπαιδευτικών παρά της σαφέστατες ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ (14-12-2021 και 27-01-2021) όπου γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο ισχύον νομικό πλαίσιο.
Υπήρξαν σε ορισμένες περιπτώσεις ευθείες πιέσεις από την πλευρά στελεχών της εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολικών μονάδων) για υπακοή στην αντιπαιδαγωγική οδηγία του ΥΠΑΙΘ για αξιολόγηση – βαθμολόγηση στο Α’ τετράμηνο με κλειστά σχολεία! Η στάση αυτή απέκρυπτε την ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου (24-1-2021) ενώ έφτασε ακόμη και σε μη αποδοχή της καθόλα νόμιμης και παιδαγωγικά στοιχειοθετημένης άρνησης κατάθεσης της βαθμολογίας.
Στο ίδιο κλίμα και η προφορική απαγόρευση από τη Διοίκηση των διά ζώσης συνεδριάσεων σε ανοιχτά σχολεία, η οποία δεν έχει προφανώς καμία λογική βάση, αλλά μοναδικό σκοπό την αποδυνάμωση των συλλογικών αποφάσεων προτάσσοντας τους παράλληλους μονόλογους των τηλεδιασκέψεων. Είναι καταφανώς παράδοξο να μην μπορούν οι εργαζόμενοι που είναι στον ίδιο χώρο για ώρες να συναποφασίζουν για κρίσιμα ζητήματα που προκύπτουν παρά μόνο με τηλεδιάσκεψη.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν αφ’ ενός να συνεδριάζουν στο χώρο εργασίας τους και έχοντας αφ’ ετέρου την γνώση και την παιδαγωγική ευθύνη είναι σε θέση να αποφασίσουν πότε θα προχωρήσουν στην κατάθεση βαθμολογίας.
Σε αυτά τα πλαίσια παραθέτουμε ενδεικτικά ένα σκεπτικό που μπορεί να αξιοποιηθεί από της Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς που δε θα προχωρήσουν σε κατάθεση βαθμολογίας για το Α τετράμηνο.
Αιτιολογικό σημείωμα για τη μη βαθμολόγηση στο Α’ τετράμηνο
Με βάση την κείμενη νομοθεσία και έχοντας πλήρη επίγνωση της παιδαγωγικής μου ευθύνης δηλώνω ότι αδυνατώ να καταθέσω βαθμολογία Α Τετραμήνου και θα αξιοποιήσω τη δυνατότητα να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία, για τους παρακάτω λόγους:
α) ο χρόνος κατά τον οποίο το σχολείο λειτούργησε δια ζώσης ήταν λιγότερος από δύο μήνες.
β) Τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αρκετοί μαθητές του σχολείου μας είτε αδυνατούν πλήρως να ανταποκριθούν για αντικειμενικούς λόγους ή η συμμετοχή τους γίνεται με ελλιπή τρόπο και εξοπλισμό, γεγονός που βάζει εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή τους στην εκπαίδευση.
γ) Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να ικανοποιήσει και να αντικαταστήσει το πολυσύνθετο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης που συντελείται στη σχολική αίθουσα.
δ)Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καθιστά δυνατή την αντικειμενική και ισότιμη αξιολόγηση των μαθητών.
ε) Το ότι λόγω των ειδικών συνθηκών της τηλεκπαίδευσης δεν είναι δυνατό να διεξαχθούν γραπτές δοκιμασίες εξ αποστάσεως και ούτε να σχηματιστεί ικανοποιητική εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον των μαθητών του τμήματος.
στ) Ότι με βάση την κείμενη νομοθεσία (Ν.4610/2019 αρθ.103 παρ. 1, 4,7,αρθ. 120 και 122,ΥΑ 3245/Δ2/12-1-2021 ΦΕΚ 47/ 13-1-2021, Π.Δ 126/2016 άρθρο 12), μπορούμε να μεταφέρουμε τα διαγωνίσματα του 1ου Τετραμήνου στο 2ο Τετράμηνο και να μην καταθέσουμε βαθμολογία, με αιτιολογημένο σημείωμά μας, ενεργώντας με γνώμονα την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη που φέρουμε απέναντι σε όλα τα παιδιά