× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Χωρίς δασκάλους το Πλωμάρι

Συνολικά 7 εκπαιδευτικοί λείπουν από τα δημοτικά σχολεία της Λέσβου- Διαμαρτύρονται οι γονείς

Γράφει η ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ Δημοσίευση 2/10/2020

Χωρίς δασκάλους το Πλωμάρι
' χρόνος ανάγνωσης

Την έντονη διαμαρτυρία τους εκφράζουν με επιστολή τους σε κάθε αρμόδιο φορέα της εκπαίδευσης γονείς και κηδεμόνες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πλωμαρίου, αλλά και ο οικείος Σύλλογος Γονέων για το γεγονός ότι λείπουν δάσκαλοι στη Β’ και στην Ε’, τάξεις του δημοτικού. Ζητούν άμεσα και συγκεκριμένα μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Οκτωβρίου να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί.

Ας σημειωθεί, ότι όπως έχει γράψει το «Ν», συνολικά εφτά δάσκαλοι λείπουν από τα δημοτικά σχολεία της Λέσβου, λόγω αδειών ειδικού σκοπού, και αναφορικά με την προστασία τους από τον κορονοϊό. Η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Καίτη Στρατάκη, ανέφερε στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα ότι το υπουργείο έχει υποσχεθεί ότι μέσα στην εβδομάδα αναμένονται οι διορισμοί για να καλυφθούν τα κενά, και ότι στο μεταξύ στο σχολείο του Πλωμαρίου γίνεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι εξηγούν οι γονείς

Οι γονείς του Πλωμαρίου παραθέτουν το ιστορικό απουσίας από τις τάξεις λόγω των μέτρων του κορονοϊού τόσο από την προηγούμενη τάξη και τον περασμένο Μάρτιο, όσο και από την καθυστέρηση έναρξης της σχολικής χρονιάς για όλα τα σχολεία της Λέσβου, πάλι λόγω πανδημίας:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μέχρι και τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020, η μόνη επαφή τους με το σχολείο ήταν τα διαδικτυακά μαθήματα και η επιστροφή τους στα θρανία μόλις για ένα μήνα μέχρι 26 Ιουνίου 2020». Και ενώ η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με καθυστέρηση μιας εβδομάδας, στις 21/9/2020, και ενώ είχαν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί για τις ανωτέρω τάξεις, ωστόσο από τη μια η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός της Β’ τάξης αλλά και ο μόνιμος εκπαιδευτικός της Ε’ τάξης έλαβαν άδεια ειδικού σκοπού διότι ανήκουν- έκαστος για τους λόγους του- σε ευάλωτες ομάδες.

Οι γονείς εξηγούν ότι από τις 9 Σεπτεμβρίου οι αρμόδιοι φορείς γνώριζαν τα υπάρχοντα κενά, και παρόλα αυτά, μέχρι την έναρξη των μαθημάτων 21 του μηνός αλλά και μέχρι σήμερα οι ανωτέρω θέσεις παραμένουν κενές, με αποτέλεσμα τα παιδιά να παραμένουν στο σπίτι.

Η κατάσταση αυτή, προσθέτουν, δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«πρώτον και κύριον οι μαθητές των τάξεων αυτών έχουν μείνει ήδη αρκετά πίσω στην τρέχουσα διδακτέα ύλη, εάν λάβουμε υπόψη τόσο την χρονική καθυστέρηση έναρξης των μαθημάτων αλλά και συνυπολογίζοντας τη μη διδαχθείσα ύλη από τη προηγούμενη τάξη (α’ και δ’ αντίστοιχα), η οποία είναι περισσότερο από αναγκαίο να αναπληρωθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους.

Δεύτερον, ακόμα και αν λάβουμε υπόψη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω διαδικτύου, οφείλουμε να επισημάνουμε την αντικειμενική αδυναμία συμμετοχής όλων των μαθητών, είτε λόγω έλλειψης εξοπλισμού, είτε αδυναμίας ελέγχου και επίβλεψης από γονείς, συνεπώς πολλοί από τους μαθητές να μην λαμβάνουν ούτε αυτό το είδος εκπαίδευσης.

Τρίτον, η επί μακρόν παραμονή των παιδιών στο σπίτι αφενός τα αποκόπτει από το σχολικό περιβάλλον και τα οφέλη που αυτό προσφέρει (συνεργασία, συμμετοχή, πειθαρχία, μάθηση, συνέπεια, οργανοτικότητα κλπ) αφετέρου δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα στους γονείς, και ειδικά στους εργαζόμενους, καθώς οι τελευταίοι είτε οφείλουν να παραμένουν στο σπίτι για την επίβλεψη των παιδιών, είτε αναγκάζονται να λαμβάνουν τις προβλεπόμενες άδειες ειδικού σκοπού, με τις όποιες αρνητικές συνέπειες (μειωμένος μισθός, μείωση χρόνου κανονικής άδειας, κλπ) που θα μπορούσαν να αποφύγουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε η πληθώρα των εργαζόμενων γονέων και κηδεμόνων σε επιχειρήσεις στην περιοχή του Πλωμαρίου δεν έχουν την επιλογή της τηλε-εργασίας (μικρές ατομικές επιχειρήσεις κλπ).

Τέταρτον, η όλη κατάσταση – όπως έχει διαμορφωθεί και εξελίσσεται- δημιουργεί ένταση και ανησυχία στους μαθητές καθώς από τη μία ξεκίνησαν την σχολική χρονιά με συμμετοχή στον καθιερωμένο αγιασμό και παραλαβή βιβλίων, από την άλλη, διαρκώς μετατίθεται χρονικά η έναρξη των μαθημάτων τους και ένταξη τους στο σχολικό περιβάλλον, ενώ βλέπουν τους υπόλοιπους μαθητές (άλλων τάξεων) να έχουν μπει σε μια κανονικότητα.

Και όλα τα ανωτέρω, έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά με ευθύνη των αρμοδίων φορέων του Υπουργείου, καθώς δεν φρόντισαν την έγκαιρη τοποθέτηση δασκάλου, όταν ήδη από αρχές Σεπτεμβρίου (9/9/2020) γνώριζαν με βεβαιότητα την έλλειψη εκπαιδευτικών και τους λόγους εκάστου. Αλλά και σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι η έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε εν μέσω covid-19 και με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προστασίας, όφειλαν να έχουν τουλάχιστον προβλέψει τα πιθανά κενά και να έχουν άμεσα διαθέσιμο διδακτικό προσωπικό.

Αντ’ αυτού επέτρεψαν την υποβολή αιτήσεων από εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές ή covid δασκάλους με 3μηνες συμβάσεις) με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ με ακόμα μεγαλύτερη αμέλεια, κωλυσιεργία τοποθετούν το προσωπικό «σε φάσεις»!

Ωστόσο οφείλουν οι αρμόδιοι να αντιληφθούν ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε από τους μαθητές συνέπεια, πειθαρχία, οργάνωση, ετοιμότητα, όταν το σχολείο και οι «διοικήσεις» του δεν ενεργούν με αυτές τις αρχές.

Δεν είναι δυνατόν να προβλέπονται προστατευτικά μέτρα στα σχολεία κατά του κορονοϊού (μάσκες παγουρίνα, αποστάσεις κλπ), όταν δεν έχει εξασφαλιστεί η πρόσβαση και παραμονή των μαθητών σε αυτά!!!

Επειδή τα παιδιά μας έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλα τα παιδιά-μαθητές της Ελλάδας!

Επειδή απαιτούμε από τις αρμόδιες Αρχές να σταθούν στο ύψος των θέσεων τους και των περιστάσεων!

Επειδή θα μπορούσε να εξευρεθεί συμβιβαστική λύση, με προσωρινή «κάλυψη» των κενών θέσεων από εκπαιδευτικούς ολοημέρου, ή τμημάτων υποδοχής κλπ. που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σχολεία,

Διαμαρτυρόμαστε εντόνως για την υπάρχουσα κατάσταση και απαιτρούμε την άμεση εντός του πρώτου 10ημέρου του Οκτωβρίου τοποθέτηση εκπαιδευτικών»

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επανεκκίνηση για το νηπιαγωγείο του Αγίου Ευστρατίου

Μετά από τριετή αναστολή επαναλειτουργεί με δύο νέες μαθήτριες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δεν λειτουργεί το ολοήμερο σχολείο της Παναγιούδας

Διάβημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων προς τη διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου
ΔΡΑΣΕΙΣ

Μάθημα οδικής ασφάλειας από την πρώτη μέρα

Αστυνομικοί μοίρασαν φυλλάδια σε μαθητές και γονείς τη μέρα του αγιασμού
ΑΤΖΕΝΤΑ

Η Μαρία Ευθυμίου στη Λέσβο

Την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου στο Μουσείο Αγίας Παρασκευής Λέσβου
ΕΚΤΑΚΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Βρέθηκε απαγχονισμένος στο κοιμητήριο της Αγίας Κυριακής στη Μυτιλήνη

Δεν υπάρχουν ενδείξεις εγκληματικής ενέργειας
ΑΤΖΕΝΤΑ

Ποδήλατο, συνεργασίες και βιώσιμη κινητικότητα στη Λέσβο

Ο Ποδηλατικός Σύλλογος γιορτάζει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας με εκδηλώσεις και διεθνείς συμμετοχές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ευχές του Πανάγου Κουφέλου για τη νέα σχολική χρονιά

«Ας κάνουμε το ταξίδι της μάθησης μια εμπειρία πλούσια και ουσιαστική»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επένδυσε στο μέλλον του παράκτιου περιβάλλοντος

Επίλεξε το μοναδικό στην Ελλάδα Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στην «Ολοκληρωμένη Διαχείριση Παράκτιων Περιοχών» του Τμήματος Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Καταδίκη τεσσάρων αστυνομικών για «απελευθέρωση κρατουμένου»

Η υπόθεση με τον Τούρκο κρατούμενο που πήδηξε στη θάλασσα από το πλοίο «Αριάδνη» έφερε στο εδώλιο τους συνοδούς του
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Περιοδεία του Εργατικού Κέντρου Λέσβου στην Καλλονή

Κάλεσμα σε μαζική συμμετοχή στο σημερινό συλλαλητήριο και προετοιμασία για την απεργία της 1ης Οκτώβρη
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

«HELP» για τις μητέρες με βιωματική διαλεκτική συζήτηση

Άγχος, μαθησιακές δυσκολίες και αυτοεκτίμηση παιδιών στο τραπέζι του διαλόγου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κατατακτήριες εξετάσεις στο Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης

Αιτήσεις συμμετοχής έως 21 Σεπτεμβρίου