× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Μπάχαλο στα σχολεία εν μέσω κακοκαιρίας»

Ανακοίνωση από την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Λέσβου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/1/2022

«Μπάχαλο στα σχολεία εν μέσω κακοκαιρίας»

Σε ανακοίνωση για την κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στα σχολεία της χώρας μας και της Λέσβου ειδικότερα, προχώρησε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Λέσβου που στηρίζεται από το ΠΑΜΕ, σημειώνοντας ότι η πρώτη μέρα της κακοκαιρίας επιβεβαίωσε τους φόβους των εκπαιδευτικών σωματείων για τα προβλήματα και το μπάχαλο που επικράτησε με ευθύνη της κυβέρνησης

Αναλυτικά η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών αναφέρει:

«Η πρώτη μέρα της κακοκαιρίας επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά τους φόβους και τις προειδοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων για τα ανύπαρκτα μέτρα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Γίναμε μάρτυρες ενός απίστευτου μπάχαλου στα σχολεία, με αποκλειστική τους ευθύνη.

Οι δυο Δήμοι του νησιού μας  μαζι με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με την επίκληση των καιρικών συνθηκών και των χαμηλών θερμοκρασιών,που  ήταν γνωστές  εδω και αρκετες μερες,  συνεχίζουν να καλύπτουν τις διαχρονικές  ευθύνες και τις ελλείψεις των κυβερνήσεων. Έρχονται στην επιφάνεια, για μια ακόμα φορά, οι τεράστιες ελλείψεις του κρατικού σχεδιασμού, της πολιτικής προστασίας και των κρατικών υποδομών.  Ποιος δε γνωρίζει στο νησί μας για τις προκατ σχολικές αίθουσες, για τα ασυντήρητα σχολικά συγκροτήματα χωρίς μόνωση, χωρίς κατάλληλα κουφώματα, χωρίς διπλά τζάμια και για άλλες  υποδομές που απουσιάζουν... με συνέπεια να μην αντέχουν στις χαμηλές θερμοκρασίες. Και με το χερι στο διακόπτη του καλοριφερ για να μην καεί περισσότερο πετρέλαιο και ηλεκτρικό ρεύμα. Αν το κάθε σχολείο ήταν τράπεζα, θα ήταν προσβάσιμη κάθε στιγμή, με χιόνια, θα ειχε υποδειγματική καθαριότητα και μπόλικη ζεστασιά, ενω δε θα κινδυνευε απο σεισμούς και πλημμύρες. Τα λεφτά όμως τα δίνουν  αλλού... με συνέπεια τα κονδύλια  που ερχονται στα σχολεία τα τελευταία χρόνια να ειναι τόσο κουτσουρεμένα, που να μην καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μαθητων και εκπαιδευτικών. Όταν ειναι γνωστά τα προβλήματα αυτά, αλλά κουκουλώνονται και αναδύεται η τηλεκπαίδευση  μεσω webex δια πάσαν νοσον και όχι μόνο για την περίοδο της καραντινας που της εφαρμοσαν οι εκπαιδευτικοί, τότε κατι δεν πάει καλά και κάποιοι γίνονται συνένοχοι.

Οι «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις, μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει. Είναι άλλη μια απόδειξη πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και όχι η ουσία. Την πρώτη μέρα της κακοκαιρίας, είδαμε συναδέλφους να προσπαθούν από το πρωί να πάνε στα σχολεία να κάνουν τηλεκπαίδευση και να τραυματίζονται από τον παγετό, π.χ. Μαρούσι, οι οδηγίες για τηλεκπαίδευση στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα με αποτέλεσμα η προετοιμασία του μαθήματος να φαντάζει ανέκδοτο, χιλιάδες γονείς δεν είχαν τι να κάνουν με τα παιδιά, μια και δεν προβλέφθηκε ούτε καν άδεια, χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την περιβόητη τηλεκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που οι συνάδελφοι έγιναν μάρτυρες αυταρχικής συμπεριφοράς στελεχών εκπαίδευσης και απειλών, είτε για φυσική παρουσία στα σχολεία για παροχή τηλεκπαίδευσης, είτε από το σπίτι ακόμα και αν δεν είχαν τον απαιτούμενο εξοπλισμό! Με νέο έγγραφό του, ο Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ επιμένει να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία. Το ΥΠΑΙΘ όχι απλά δε λαμβάνει υπόψη του τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές δε διαθέτουν τεχνολογικά μέσα (άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση), το γεγονός ότι χιλιάδες, επίσης, εκπαιδευτικοί έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι αλλά κυρίως δε δείχνει να καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι η τηλεκπαίδευση υπό αυτές τις συνθήκες, όχι απλά δε στηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές και δεν καλύπτει κενά, αντιθέτως μετατρέπεται σε «καρικατούρα» εκπαίδευσης. 

Ξεκαθαρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δε θα συμβάλουμε σε αυτό το θέατρο του παραλόγου!

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα, για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και χωρίς επιμόρφωση, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Δε θα δεχτούμε, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των "έκτακτων συνθηκών" κατά το δοκούν!

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ να αναλάβουν την ευθύνη τους  για την ομαλή επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, να λύσουν το ζήτημα της θέρμανση σε όλα τα σχολεία, να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες επισκευές και καθαρισμούς στα σχολεία, να εξασφαλίσουν την ασφαλή μετακίνηση των εκπαιδευτικών τις επόμενες μέρες, μόλις κοπάσουν τα καιρικά φαινόμενα, και να σταματήσουν τις ανέξοδες δηλώσεις, τις επικοινωνιακές φανφάρες και τις απειλές.

            Επισημαίνουμε προς όλους τους συναδέλφους:

            Α) Τις επόμενες μέρες, και για όσο θα διαρκέσει η κακοκαιρία και τα σχολεία θα είναι κλειστά, να μη μεταβούν στα σχολεία, να προστατεύσουν την ασφάλεια και την υγεία τους. Κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει για το αντίθετο.  Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.

Β) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης από το σπίτι για τεχνικούς αλλά και παιδαγωγικούς λόγους, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.

Γ) Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με συλλογικό τρόπο, να ενημερώσουν τους γονείς των μαθητών για τους λόγους που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση, για το ότι υπό αυτές τις συνθήκες δε θα επιτρέψουν να δημιουργηθούν ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες στους μαθητές, να απαξιωθεί η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία.

Δ) Δε θα γίνει αποδεκτή καμία αυθαιρεσία ή αυταρχική συμπεριφορά. Κάθε οδηγία του ΥΠΑΙΘ που παραβιάζει όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να καταγγέλλεται στα σωματεία. Σε κάθε περίπτωση το Σωματείο καλύπτει με κάθε τρόπο τους συναδέλφους.

Οι εκπαιδευτικοί, αυτές τις δύσκολες ώρες, στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας και των οικογενειών τους, με ιδιαίτερη φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, ιδιαίτερα για εκείνους που πλήττονται από την ενεργειακή φτώχεια, για να εξασφαλιστεί η  λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των οδικών αξόνων, ειδικά η πρόσβαση σε κρίσιμες υποδομές όπως τα νοσοκομεία».

 

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Έχω 42 χρόνια στο μοναστήρι και δεν έχω βγει έξω από τη Θερμή»

Η Ηγουμένη Ταβιθά του Αγίου Ραφαήλ σε μια συζήτηση με τους μαθητές του δημοτικού σχολείου Λουτρόπολης Θερμής
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Ανήλικος ο δράστης της κλοπής

Βρέθηκε μέρος από τα κλοπιμαία
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Αλλοι τρεις οδηγοί χωρίς δίπλωμα

Συνελήφθησαν την Δευτέρα 23 Μαϊού κατά την διάρκεια ελέγχων από την Αστυνομία
ΥΓΕΙΑ

Κινητοποιήσεις από διαγνωστικά κέντρα και γιατρούς

Την στήριξη τους στις κινητοποιήσεις εκφράζουν ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και όλοι οι Ιατρικοί Σύλλογοι της χώρας
ΥΓΕΙΑ

27 κρούσματα στη Λέσβο την Τρίτη 24 Μαΐου

Πανελλαδικά καταγράφονται 5.588 κρούσματα, 11 θάνατοι και 149 ασθενείς διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ
ΕΡΓΑΣΙΑ

Δράσεις του Εργατικού Κέντρου για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Τα στελέχη του Εργατικού κέντρου έκαναν περιοδεία στο λιμάνι και μίλησαν με εργαζόμενους και επιβάτες ενώ πραγματοποίησαν και παρέμβαση στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

«Με 380 ευρώ μισθό θέλουν να πληρώνω λογαριασμό ρεύματος 700 ευρώ»

Σε απόγνωση οι σχολικές καθαρίστριες του Δήμου Μυτιλήνης στις οποίες, όπως καταγγέλλουν, έγινε μείωση ωραρίου από τη Δημοτική Αρχή προκειμένου να προσλάβουν και άλλα άτομα.
ΥΓΕΙΑ

Επτά σχολικά κρούσματα την Τρίτη

Πώς κατανέμονται οι μολύνσεις κορονοϊού
ΔΡΑΣΕΙΣ

«Η προσφυγική μνήμη, πολύτιμη ιστορική κληρονομιά»

Μια πολύτιμη εκδήλωση στη Σκάλα Λουτρών από τους μαθητές και τους δασκάλους του Δημοτικού Σχολείου Λουτρών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΡΑΣΕΙΣ

10 χρόνια μετά η απόφαση για το… Λαφτσί!

«Επιτελικό κράτος» για τις δεξαμενές καυσίμων- Ακυρώνεται η εγκατάστασή τους, δικαιώνεται ο αγώνας των κατοίκων
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ

Η πρώτη χορωδιακή εκδήλωση μετά τον κορονοϊό

Την Πέμπτη 26 Μαΐου στις 8 το βράδυ στο Δημοτικό Θέατρο της Μυτιλήνης
ΔΡΑΣΕΙΣ

Πρωτοβουλία πολιτών με αφορμή την επέτειο του 1922

Μια ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για τη δημιουργία του Κέντρου Μνήμης του Μικρασιατικού Ελληνισμού στη Λέσβο και των μετακινήσεων στο νησί