ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Μουδιασμένη η αγορά της Μυτιλήνης
Οι καταναλωτές προσπαθούν να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα, δηλώνει η έμπορος Βάσω Καφαλούκα και προσθέτει ότι τα καταστήματα παλεύουν να παραμείνουν ανοιχτά
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημοσίευση 9/4/2021
Υποτονική είναι μέχρι στιγμής η κίνηση στην αγορά της Μυτιλήνης, από τη Δευτέρα που ξεκίνησε να λειτουργεί κανονικά, αναφέρει μιλώντας στο «Ν» 99 fm και στην εκπομπή «Πρωινοί Διάλογοι» η ιδιοκτήτριας καταστήματος υποδημάτων στην Ερμού Βάσω Καφαλούκα.
Η Βάσω Καφαλούκα αναφερόμενη στην επιστροφή των εμπόρων στα μαγαζιά τους, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. «Από τη μία πλευρά, λέει, είμαστε πολύ χαρούμενοι που επιστρέψαμε στη δουλειά μας, και ελπίζουμε βέβαια να μην χρειαστεί να κλείσουμε ξανά από την άλλη όμως βλέπουμε τον κόσμο μουδιασμένο και κάπως αμήχανο.
Η αλήθεια είναι πως είναι δύσκολο να συνηθίσει κανείς τα νέα δεδομένα, αναφέρει η Βάσω Καφαλούκα, με τα click in ή click away. Οι περισσότεροι από τους πελάτες μας δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες κι έτσι βγαίνουν στην αγορά, βλέπουν τις βιτρίνες, διαλέγουν τα προϊόντα που θέλουν και στη συνέχεια γίνεται η συνεννόηση για την αγορά. Οι έμποροι από την άλλοι, προσπαθούν με κάθε τρόπο να τηρήσουν τα μέτρα και καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να εξυπηρετήσουν τον πελάτη και να γενικά να δουλέψουν κάτω από αυτές τις περίεργες συνθήκες».
Ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας, αναφέρει η Βάσω Καφαλούκα, στην καταναλωτική κίνηση της αγοράς, είναι και ο καιρός, ο οποίος παρουσιάζει αστάθεια. «Λόγω του ότι βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο, μεταξύ χειμώνα και άνοιξης, ο κόσμος δεν ξέρει τι να ψωνίσει. Κάποιοι ζητούν χειμωνιάτικα είδη, κάποιοι άλλοι όμως ζητούν ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά.
Όπως σημείωσε η Β. Καφαλούκα η πολιτεία σε αυτή τη δύσκολη περίοδο οφείλει να στηρίξει τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις οικονομικά, ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν στον απαραίτητο εφοδιασμό των καταστημάτων τους με είδη της καλοκαιρινής κολεξιόν. «Οι παραγγελίες από τα καταστήματα, γίνονται πολύ νωρίτερα κι έτσι κάθε έμπορος έχει κάνει τον προγραμματισμό του για τα νέα εποχικά προϊόντα που θα βάλει στη βιτρίνα και στα ράφια του. Από εκεί και πέρα οι μεγάλες εταιρείες που προμηθεύουν για χρόνια τα μαγαζιά μας, κατανοούν τα προβλήματα και έχουν εμπιστοσύνη στον έμπορο που συνεργάζεται μαζί τους. Υπάρχουν όμως και άλλες εταιρείες οι οποίες απαιτούν να πληρωθούν με αντικαταβολή όταν παραδώσουν το εμπόρευμα. Πως θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε αυτές τις υποχρεώσεις ο έμπορος;»
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής της, η Βάσω Καφαλούκα σχολιάζοντας το ζήτημα των επιστρεπτέων προκαταβολών, σημείωσε ότι τα ποσά που πήραν οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις ήταν πολύ μικρά σε σχέση με τις πραγματικές τους ανάγκες. «Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα καταστήματα παραμένουν σε αναστολή, ωστόσο οι αναστολές αυτές κάποια στιγμή θα τελειώσουν και τότε πως θα μπορέσει ο έμπορος να καλύψει το κόστος της απασχόλησης; Όλα αυτά οφείλει η πολιτεία να τα μελετήσει και να στηρίξει τις επιχειρήσεις όσο το δυνατόν καλύτερα».
Σε κάθε περίπτωση, σημείωσε η Βάσω Καφαλούκα υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία στον εμπορικό κόσμο για την περίοδο του Πάσχα ενώ σημείωσε ότι οι συμπολίτες μας θα πρέπει να στηρίξουν την τοπική αγορά και τα καταστήματά μας, διότι όπως ανέφερε το όφελος είναι πολλαπλό και επιστρέφει στον τόπο μας, στην οικονομία του νησιού μας και εν τέλει σε εμάς τους ίδιους.