ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σίγρι: Κάτω των προσδοκιών η επιβατική κίνηση
Ο κορονοϊός «χτύπησε» σημαντικά τη σύνδεση με την ακτοπλοϊκή πύλη της δυτικής Λέσβου, με τη μείωση να αγγίζει ως και το 50% σε σχέση με πέρυσι
Γράφει ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ Δημοσίευση 7/9/2020
Ήταν γύρω στα μέσα Μαΐου, όταν το «Ν» με αποκαλυπτικό του ρεπορτάζ δημοσίευε την απροθυμία δρομολόγησης πλοίου στη γραμμή του Σιγρίου, παρότι το καλοκαίρι του 2019 και για περίπου 10 εβδομάδες, η κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά προς την ακτοπλοϊκή πύλη της Δυτικής Λέσβου ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική.
Η εξάπλωση της πανδημίας στη χώρα μας, οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις αρχικά ή οι περιορισμοί στις πληρότητες των πλοίων λίγο αργότερα, αλλά κυρίως η αδυναμία των πολιτών να πραγματοποιήσουν διακοπές φέτος λόγω περικοπής εσόδων, εμφανίζονταν ως τα πιο ατράνταχτα επιχειρήματα της ακτοπλοϊκής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο για την αρνητική αυτή εξέλιξη.
Το ρεπορτάζ του «Ν» προκάλεσε τότε έντονες αντιδράσεις. Ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχης Βέρρος, με επιστολή του προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εξηγούσε τη σπουδαιότητα συνέχισης της σύνδεσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με το Σίγρι, αλλά και της αξιοποίησης ενός τόσο μεγάλου έργου για τη Δυτική Λέσβο όπως το λιμάνι, αλλά και ο οδικός άξονας Καλλονής-Σιγρίου. Και οι επαφές του έπιασαν τόπο, αφού ταυτόχρονα αυξανόταν και η πίεση της τοπικής κοινωνίας τόσο προς το αρμόδιο υπουργείο, όσο και προς την ακτοπλοϊκή εταιρεία.
10 προσεγγίσεις, λίγος κόσμος
Τελικώς, δρομολογήθηκε το «Blue Star Chios» για 10 προσεγγίσεις, με την πρώτη να πραγματοποιείται στις 4 Ιουλίου και την τελευταία, προχθές, 5 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, όπως επισημαίνει στο «Ν» ο τουριστικός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος «οι προσδοκίες που υπήρχαν για την αξιοποίηση της συγκεκριμένης σύνδεσης, δεν επιβεβαιώθηκαν. Η επιβατική κίνηση δεν ήταν ανάλογη με πέρυσι. Μιλάμε για μια πτώση που έφτασε περίπου στο 50% συγκριτικά με το καλοκαίρι του 2019».
Φέτος, η Blue Star Ferries επέλεξε να εντάξει στους προορισμούς του συγκεκριμένου δρομολογίου και τη Μύκονο, σε μια προσπάθεια να «δελεάσει» το επιβατηγό κοινό που ήθελε να μεταβεί στο νησί των Κυκλάδων. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, όπως διευκρινίζει ο κ. Πίκουλος «η κίνηση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα». Καλύτερα πάντως από το Σίγρι, φαίνεται πως τα πήγαν τα Μεστά, αφού το γεγονός πως το πλοίο έφτανε στη Χίο γύρω στις 8 το βράδυ του Σαββάτου θεωρήθηκε ιδανικό, συγκριτικά με τα υπόλοιπα δρομολόγια, στα οποία τα πλοία «δένουν» ξημερώματα στο νησί.
Αισθητή μείωση και στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη
Πέρα από τη γραμμή του Σιγρίου, ωστόσο, ο κ. Πίκουλος αποκάλυψε πως αρκετά πεσμένη ήταν και η επιβατική κίνηση στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, την οποία εκτελεί το πλοίο «Νήσος Σάμος». Είναι χαρακτηριστικό, πως ο πολύπειρος τουριστικός πράκτορας, επικαλούμενος στατιστικά στοιχεία μέσα από την εταιρεία, έκανε λόγο «για 34.000 επιβάτες λιγότερους, σε σχέση με πέρυσι, κατά το τρίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου – Αυγούστου, μόνο στο Νήσος Σάμος». Αναγνωρίζοντας, βέβαια, πως κατά τον μήνα Ιούνιο, όταν και άρθηκαν οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις προς τα νησιά, το πρωτόκολλο επιβατών ήταν περιορισμένο στο 55% της χωρητικότητας, αυξανόμενο σταδιακά στο 75% μέσα στον Ιούλιο και εν τέλει στο 85% εντός του Αυγούστου.
«Ο κορονοϊός επηρέασε αισθητά την επιβατική κίνηση, αυτό είναι το μόνο σίγουρο», συμπλήρωσε, εκφράζοντας παράλληλα «τον προβληματισμό της εταιρείας για τα σημερινά δεδομένα μιας γραμμής, που τα προηγούμενα χρόνια είχε πολύ υψηλότερα αριθμητικά στοιχεία τόσο σε επιβάτες, όσο και σε ΙΧ αυτοκίνητα».
Ερωτηθείς για το προσεχές μέλλον, τώρα που η τουριστική σεζόν ολοκλήρωθηκε και επιστρέφει η κανονικότητα, ο κ. Πίκουλος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει προβληματισμός. Ο κορονοϊός είναι εδώ. Καθημερινά τα δείγματα που βλέπω να στέλνονται με το πλοίο είναι πολλά. Δεν ξέρω λοιπόν πώς μπορεί να εξελιχθεί όλο αυτό. Φοβάμαι, μην τυχόν και επιστρέψουμε στα δρομολόγια μέρα παρά μέρα, όπως στη διάρκεια της καραντίνας. Αν συμβεί αυτό θα είναι καταστροφικό».